۲۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۱۱۸۹۳۹
استاندار خوزستان:

نخبگان حوزه و دانشگاه باید به جامعه معرفی شوند

خبرگزاری رسا ـ استاندار خوزستان با بیان این که دستاوردهای علمی و پژوهشی حوزه و دانشگاه بسیار ارزشمنده بود است، خواستار معرفی هر چه بیشتر دستاورده‌های نخبگان حوزه و دانشگاه به جامعه شد.
سيد جعفر حجازي، استاندار خوزستان

سید جعفر حجازی استاندار خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز اظهار داشت: علم اگر همراه با تقوا باشد، علمی خواهد بود که در خدمت بشریت قرار گرفته و منجر به کاهش هزینه‌های بشر می‌شود که در این صورت بشر می تواند با آسایش بیشتری زندگی کرده و آینده بهتری را داشته باشد.

وی تصریح کرد: اگر علم با بی‌تقوایی همراه شد و در اختیار افرادی سود جو قرار گرفت، به نابودی جامعه کمک می‌کند که جهانیان در طول تاریخ بارها این مسأله را شاهد بودند که چگونه اختراعاتی صورت گرفت که به نابودی نسل انسان در برخی از کشورها منجر شد.

عالی ترین مقام اجرایی استان بیان داشت: امروزه هر آنچه که در جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد، در مسیری است که اسلام برای محققان در بخش حوزه و دانشگاه تعیین کرده و ما نیز به دنبال علم و پیشرفتی هستیم که خواستار کاهش هزینه های بشر بوده و به بشر خدمت کند و نه تنها ملت ایران، بلکه همه مردم کشورهای دیگر هم از آن استفاده مطلوبی کنند.

وی گفت: استان خوزستان ظرفیت‌های بالایی در زمینه های علمی، پژوهشی، صنعت و معدن و ... برخوردار است که ما تا به حال به این ظرفیت ها دست پیدا نکرده ایم؛ از این رو باید با انجام فعالیت ها و تحقیقات زیاد به بخشی از این ظرفیت ها دست پیدا کرده و نیاز صنعت و توسعه استان را برآورده کنیم.

حجازی با بیان این که هفته پژوهش فرصتی مناسب برای نشان دادن چهره‌های نخبه در بخش‌های پژوهشی و دستاوردهای استان در این حوزه است، بیان داشت: در این هفته جوانان عزیز ما، به عنوان نسلی که به دنبال فراگیری علم و دانش هستند، باید چهره به چهره با محققان ارتباط برقرار کرده، که البته برای اجرا کردن این مسأله باید زمینه های آن را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: در چند سال اخیر جوانان ما توانستند در مدارس به خوبی با مقوله پژوهش و تحقیق آشنا شوند و انگیزه آن‌ها برای مطالعه و تحقیق و پیشرفت بسیار ملموس بوده‌ است که این مسأله بسیار امیدوار کننده است.

استاندار خوزستان اظهار داشت: آموزش این گونه اقدام ها باید همچنان ادامه داده شود و رسانه‌ها نیز به نحوه مطلوبی نمایشگاه و دستاوردهای پژوهشی استان را پوشش دهند تا دانش‌آموزان، دانشجویان و همه کسانی که به کار تحقیق و پژوهش علاقه‌مندند با این دستاوردها آشنا شوند./9465/ت302/ص
ارسال نظرات