۲۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۱۱۸۶۴۲
رییس تبلیغات اسلامی شوشتر:

ابعاد مختلف عاشورا برای مردم تبیین شود

خبرگزارس رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شوشتر، خواستار تبیین ابعاد مختلف عاشورا برای مردم شد و اظهار داشت: باید تلاش داشت تا ابعاد مختلف قیام عاشورا برای مردم معرفی کرده و در این باره اهل منبر و خطابه باید همت ویژه ای داشته باشند.
ابعاد مختلف عاشورا برای مردم تبیین شود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، حجت الاسلام حیدر شهریاری رییس اداره تبلیغات اسلامی شوشتر، ظهر امروز در همایش سفیر شام شهر صالح، اظهار داشت: سخنرانی‌های اعضای کاروان کربلا سبب رسوایی آل‌امیه و شکل گیری قیام های پس از واقعه عاشورا شد.

این فعال عرصه فرهنگی در ادامه سخنان خود، بیان داشت: از مهم ترین عواملی که سبب رسوایی حکومت آل امیه شد، افشاگری ها و بیانات گرانقدر حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) بود و اگر قیام و سخنان این دو بزرگوار نبود هم اکنون شیعیان سراسر جهان برای سومین امام خود این چنین عزاداری نمی کردند.

این مقام مسؤول در ادامه سخنان خود گفت: این دو بزرگوار با سخنرانی‌های آتشین و رسواگری‌های خود علیه حکومت جور اموی و بیان مصائب خورشی و یاران خورشید، توانستند مأموریت خود را به بهترین نحو به انجام رسانده و سبب به لرزه درآمدن کاخ ستم یزیدیان شوند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی شوشتربا اشاره به اینکه پیام ‌رسانی سفیران کربلا بسیار حائز اهمیت بود، اذعان داشت: سفیران کربلا توانستند حادثه عاشورا و از غربت نجات داده و مردم را با زوایای پنهان و نا آشنای آن آشنا کنند.

حجت الاسلام شهریاری با تأکید بر این که روحانیان و فعالان عرصه های فرهنگی باید ابعاد گوناگون و گسترده عاشورا را شناسایی و برای مردم تبیین کنند، اظهار داشت: باید تلاش داشت تا ابعاد مختلف قیام عاشورا برای مردم معرفی کرده و در این باره اهل منبر و خطابه باید همت ویژه ای داشته باشند.

گفتنی است همایش سفیر شام با حضور صدها نفر از خواهران صالح شهر در مسجد حضرت صاحب‌الزمان(عج) این شهرستان برگزار شد که در پایان نیز شاعران و مداحان اهل بیت(ع) به بیان اشعار و مرثیه های خود در رثای سرور و سالار شهیدان یعنی حضرت اباعبدالله حسین(ع) پرداختند./9465/پ202/ص
ارسال نظرات