۲۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۱۱۸۵۶۲
خطیب جمعه قطیف عربستان:

حضرت زینب اطلاع رسانی بی نظیری در حادثه عاشورا داشت

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه قطیف عربستان اطلاع رسانی حضرت زینب (س) پس از حادثه عاشورا را بی نظیر توصیف کرد.
شيخ حسن صفار خطيب جمعه قطيف عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسن صفار، خطیب جمعه قطیف عربستان در مسجد امام رضا (ع) این شهر از برگزاری باشکوه مراسم عزاداری شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) تقدیر کرد و گفت: شعائر حسینی در منطقه قطیف عربستان به بهترین شکل ممکن برگزار شد و هیئت های عزاداری توانستند در فضای معنوی به سوگواری بپردازند.

وی افزود: همگان مشاهده کردند که ده ها هزار تن از کودکان و زنان و مردان در مجالس عزاداری حضور می یافتند و پس از اتمام مراسم با آرامش و نظم خاصی به منازل خود بازمی گشتند.

حجت الاسلام صفار بر لزوم آزادی مردم در برپایی شعائر دینی تاکید کرد و اظهار داشت: عاشورا یک مناسبت معمولی و تکراری نیست، بلکه از شعائر دینی است که اهل بیت (ع) نسبت به آن دستور فرموده اند و شیعیان باید همانند هویت و نظام اجتماعی از آن محافظت کنند. در صورتی که شعائر دینی و مذهبی به صورت آزادانه برگزار شود هیچ مشکلی در جامعه رخ نخواهد داد.

خطیب جمعه قطیف مراسم عزاداری و جشن و سرور مرتبط به اهل بیت (ع) را مختص شیعیان ندانست و تصریح کرد: شادی در ولادت و عزاداری در شهادت اهل بیت (ع) تنها به شیعیان تعلق ندارد و مراسم های مشابهی در میان اهل سنت و پیروان تصوف در عربستان، مصر، سودان، مغرب و سراسر جهان اسلامی برگزار می شود.

وی عملکرد هیئت های عزاداری در عربستان را ستود و ادامه داد: هیئت های حسینی بویژه جوانان دختر و پسر از ماه های گذشته تلاش کردند تا مراسم عزاداری امسال به بهترین وجه ممکن برگزار شود، خوشبختانه این مراسم با استقبال گسترده و مشارکت بی نظیر مومنان مواجه و حضور پررنگی نسبت به سال های گذشته مشاهده شد.

شیخ حسن صفار با اشاره به نقش رسانه ها در رساندن واقعیت به مردم بیان داشت: رسانه های نقش مهمی در رساندن پیام های مختلف به جامعه هستند، این امر در نهضت امام حسین (ع) نیز روشن بود و اگر اطلاع رسانی بی نظیر و شجاعانه دختران رسول خدا (ص) پس از حادثه عاشورا نبود رسانه های اموی موفق می شدند اهداف این قیام بزرگ را خدشه دار سازند.

این روحانی عربستانی تاکید کرد: یکی از درس های بزرگ عاشورا اینست که جامعه نباید نسبت به نقش رسانه ها در جنبش های سیاسی و رساندن پیام این جنبش ها به مردم غافل شوند. شیعیان عربستان نیز باید پیام نهضت خود را به درستی ابلاغ کنند تا همگان با آن آشنا شده و از واقعیت قیام خبر دار شوند. ما در عصری بسر می بریم که حق را باطل و باطل را حق جلوه می دهد و قربانی را جلاد و جلاد را قربانی نمایش می دهد.

وی اطلاع رسانی عاشورا را بی نظیر خواند و گفت: اطلاع رسانی پس از حادثه عاشورا از زبان منطق و ارزش نشات گرفت و به هیچ وجه در پی انتقام جویی و تنش زایی نبود./980/ب902/گ
ارسال نظرات