۱۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۱۱۸۵۰۸
معاون فرهنگی وزیر ارشاد:

ریشه تمامی فعالیت های فرهنگی و هنری کتاب و کتابخوانی است

خبرگزاری رسا ـ معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد با بیان این که ریشه متقن بسیاری از هنرها و فعالیت‌های حوزه فرهنگی کتاب و کتابخوانی است، اظهار داشت: اگر بخواهیم این اهداف را پیاده کنیم باید به تقویت حوزه کتاب و کتابخوانی روی آوریم.
بهمن دري-معاون فرهنگي وزير ارشاد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، بهمن دری، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر امروز در آیین افتتاحیه ششمین نمایشگاه کتاب خوزستان در محل نمایشگاه دائمی اهواز، با بیان این که ماه محرم، ماه قدر دانستن ارزش‌های والای امام حسین(ع) است، عنوان داشت:

وی به تحقیقات ده ساله یکی از دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی برای شناخت مؤلفه‌های مقابله با نظام اسلامی اشاره کرد و افزود: یکی از دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی پس از تحقیق یک دهه‌ای خود با هدف محدود کردن توسعه انقلاب اسلامی و فروپاشی آن به صورت اساسی تحقیقات و مطالعات گسترده‌ای را انجام داد و نتیجه آن را در اختیار رژیم صهیونیستی و آمریکا قرار داد است.

دری، محوریت و موضوع این تحقیقات را بر سه اصل دینداری مردم ایران، ولی فقیه و ارزشمداری فرهنگ عاشورا خواند و گفت: نتیجه این تحقیقات یک دهه رژیم صهیونیستی این بود، تا زمانی که فرهنگ محرم و عاشورا به ‌عنوان تکیه‌گاه عظیم برای ملت ایران محسوب می‌شود، امکان غلبه بر ملت ایران وجود ندارد.

وی از پایبندی به فرهنگ حسینی و مهدوی به ‌عنوان مؤلفه‌های پایداری و برقراری حاکمیت اسلام و راه روشن ائمه اطهار(ع) یاد کرد و افزود: فرهنگ عاشورا ملت ما را از توطئه‌ها و ترفندهای مختلف نجات داده و سبب شده است که بسیاری از ابزارهای نظام استکباری برای محدود کردن و تضعیف نظام اسلامی ما خنثی شده و ناکارآمد جلوه کند.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از ابزارهای مهم شناخت واقعی این فرهنگ ارزشمند را کتاب و کتابخوانی توصیف کرد و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بارها در منویات خود به جایگاه رفیع کتاب و اهمیت مطالعه اشاره کردند و بر ارزش‌های آن تاکید داشتند.

دری با اعلام این که ریشه متقن بسیاری از هنرها و فعالیت‌های حوزه فرهنگی کتاب و کتابخوانی است، خاطرنشان کرد: ما اگر بخواهیم این اهداف را پیاده کنیم باید به تقویت حوزه کتاب و کتابخوانی روی آوریم چرا که زیرساخت تولید یک فیلم، برنامه هنری و موسیقی کتاب و جایگاه ارزش‌مدار آن است.

وی با ابراز خرسندی از برگزاری ششمین دوره نمایشگاه کتاب در خوزستان گفت: برنامه نمایشگاه و پیش‌بینی مقدمات آن اعم از اسم‌نویسی، پذیرش، دعوت از ناشران و ساماندهی آنها کار بسیار سنگینی است و مهم‌تر از این موضوع بحث مراقبت از محتوای کتاب در این نمایشگاه‌ها است و تلاش می‌کنیم با یک کار تلفیقی سلبی و ایجابی به گونه‌ای نمایشگاه‌ها را برگزار شود تا استفاده مفید و کافی از آن انجام گیرد./9463/پ202/ص
ارسال نظرات