۱۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۱۱۸۵۰۴

همایش احیاگران عاشورا در اردبیل برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با دهه دوم ماه محرم، همایش «‌احیاگر عاشورا‌» در حوزه علمیه شهر اردبیل برگزار شد.
حضرت زينب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام عبدالله بیدار، مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران استان اردبیل، امروز در همایش «‌احیاگر عاشورا‌» که در حوزه علمیه اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در دوران خفقان بنی امیه در افشاگری یزیدیان و اهداف قیام نهضت حسینی مجاهدت وصف ناپذیری داشته اند.

وی با بیان این‌که قیام اباعبدالله الحسین(ع) بدون رسالت آن بزرگواران کامل نمی‌شد، افزود: امام سجاد(ع) در دوران 35 ساله امامت پس از واقعه عاشورا در خطابه‌ها و سخنرانی‌ها همواره اهداف نهضت حسینی را زنده نگه داشت و سبب شد تا بعد از قرن‌ها ندای هل من ناصر ینصرنی امام حسین(ع) در اذهان آزادیخواهان و حق طلبان جهان پویایی داشته باشد.

مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران استان اردبیل با تشریح شرایط در خفقان دوران امامت امام سجاد(ع) افزود: آن حضرت در شرایطی رهبری جامعه اسلامی را بر عهده داشتند که دین رسول الله با انحرا‌ف‌های آشکاری رو به رو شده بود و بنی امیه برای بقای خلافت موروثی خود به دنبال تحریف حقایق دین بود.

وی حفظ و حراست از اصالت قیام عاشورا را رسالت بزرگ امام زین العابدین دانست و گفت: افشاگری آن حضرت به همراه دخت مولای متقیان در کوفه، مدینه و شام به حدی صریح و کوبنده بود که شیرازه حکومت بنی‌ امیه را به هم ریخت و یزید عواقب تمام اقدامات در کربلا را متوجه شمر و عمر سعد دانست.

حجت الاسلام بیدار در بخش دیگری از سخنان خود به نقش حضرت زینب کبری(س) پس از واقعه کربلا پرداخت و اظهار داشت: آن بانوی بزرگ اسلام به‌حق ام المصائب اهل بیت بوده، چراکه با وجود تحمل سختی های دوران اسارت بعد از حادثه کربلا هرگز از افشاگری مظالم کوتاه نیامد.

وی با تاکید بر این‌که حضرت زینب سند حقانیت قیام امام حسین(ع) بود، افزود: پیام حضرت زینب در شرایط امروز صلابت و استواری در برابر دشمنان و نامحرمان در عین حفظ حجاب و عفاف است./935/پ202/س
ارسال نظرات