۱۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۱۱۸۴۲۸
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

توجه به فریضه امر به معروف مقطعی نباشد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حاجی زاده با اشاره به اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک رسالت همگانی است، گفت: نباید این فریضه به صورت مقطعی و تنها در دهه اول ماه محرم مورد توجه قرار گیرد.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام جواد حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی امروز در جمع ستاد بزرگداشت امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اهر به تشریح فلسفه قیام عاشورای اباعبدالله الحسین(ع) پرداخت و اظهار داشت: مادامی که فریضه امر به معروف و نهی از منکر به یک فرهنگ عمومی تبدیل نشده، بسیاری از بداخلاقی های اجتماعی برقرار خواهد ماند.

وی با تأکید بر تبیین مصادیق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه افزود: مساجد به عنوان بزرگ‌ترین پایگاه دینی جهان اسلام و نشر و ترویج احکام و مبانی دینی و قرآنی نقش مؤثری را در این عرصه دارند.

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با اشاره به نقش روحانیان در ترویج فرهنگ امر به معرف و نهی از منکر اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه یک دستگاه و یک اداره نیست بلکه فریضه ای است که همه در قبال آن مسؤول هستیم.

وی با اشاره به اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک رسالت همگانی است، گفت: نباید این فریضه به صورت مقطعی و تنها در دهه اول ماه محرم مورد توجه قرار گیرد، بلکه بایستی تلاش کنیم با فرهنگ‌سازی مناسب امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه به یک وظیفه همگانی تبدیل کنیم.

حجت الاسلام حاجی زاده با بیان این‌که دشمنان به دنبال انحراف و خدشه در آموزه‌های دینی امت اسلامی هستند، خاطر‌ نشان کرد: اگر امروز شاهد بی توجهی اقشاری از جامعه نسبت به شعائر اسلامی به ویژه فریضه امر به معروف و نهی از منکر هستیم، حاصل تلاش و تبلیغات چندساله دشمنان اسلام است.

وی با اشاره به وجوب فریضه امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: فراموشی این فریضه الهی در نظام اسلامی، جامعه را به سوی انحطاط و بی تفاوتی سوق خواهد داد، همان آرزویی که دشمنان اسلام و انقلاب سال‌ها در پی آن بوده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: امروز بزرگترین وظیفه ما تأسی از ائمه معصومین و فرهنگ عاشورا و محرم می باشد که باید با راهکارهای مناسب و بهره مندی از کارشناسان خبره گامهای عملی در ترویج این فرهنگ در جامعه بخصوص در بین قشر جوان برداریم.

حجت الاسلام حاجی زاده امر به معروف و نهی از منکر را زمینه ساز ایجاد فضای معنوی در جامعه برشمرد و افزود: تحقق این امر موجب سلامت، تهذیب نفس، ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، دوری از گناه در جامعه می شود./935/پ201/ص
ارسال نظرات