۱۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۱۱۸۴۲۲
امام جمعه گرگان:

شکار هواپیمای جاسوسی شکستی دیگر برای آمریکا بود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نور مفیدی با اشاره به موفقیت نیروهای مسلح کشورمان در دستیبابی به هواپیمای جاسوسی آمریکا گفت: این اقدام پیروزی بزرگی برای ملت ایران و شکستی دیگر برای آمریکایی ها بود.
آيت الله نورمفيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی این شهر گفت: حادثه مهم ساقط شدن هواپیمای بدون سرنشین آمریکا از سوی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، کار مهم و ارزشمندی بود، اما آنان می خواستند، این مهم را ساده و بی اهمیت جلوه دهند.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: این هواپیما از مدرنترین و بیشرفته ترین هواپیماهای بدون سرنشین و شناسایی آمریکا بود که برای گرفتن یک سری اطلاعات و اخبار در پایین ترین ارتفاع وارد ایران شده بود.
 
به گفته وی، بدون شک این هواپیما حاوی اطلاعات مهمی از کشورمان بود، اما قبل از خروج از ایران، به دست توانمند نیروهای مسلح ساقط شد و نتوانست مأموریت خود را به پایان برساند.
 
وی تصریح کرد: آمریکایی ها بارها در اخبار، سایت ها و رسانه های خود اعلام کردند، که این هواپیما ناپدید شده و یا به علت نقض فنی سقوط کرده و به دست نیروهای ایرانی افتاده و اطلاعات مهمی در آن نبوده و جریان دفاعی ایران، به این سادگی نمی توانست به این هواپیما دست یابد. 

امام جمعه ساری با اشاره به این که این مسائل حاشیه سازی بیش نیست، افزود: هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا از این مدل پایین تر طوری تنظیم شده اند که اگر گرفتار شوند و دارای نقض فنی باشند، می توانند با سیستم اتوماتیک طراحی شده در د اخل آن دوباره به پایگاه اولیه خود برگردد، اما ساقط شدن و گرفتار شدن این هواپیمای مدرن به دست نیروهای مسلح کشور، این توان بازگشت را از آن گرفت و این نشان از اولین دروغ و جوسازی آمریکایی ها نسبت به این مسأله دارد.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: از سوی دیگر هواپیماهایی از این مدل پایین تر توانایی آن را دارند که بلافاصله در بحرانی ترین، شرایط منهدم شوند، اما این گرفتار شدن در دستان نیروهای مسلح کشور، طوری بود، که اجازه انهدام خودکار و از بین رفتن آن را متوقف کرد.
 
آیت الله نورمفیدی در ادامه گفت: از سوی دیگر، آمریکا آن نقطه ای را که هواپیمایشان سرنگون می شود، بمباران می کند، اما از ترس قدرت نظامی ایران، جرأت این کار را نداشت و این نشان از توان نظامی نیروهای مسلح کشورمان دارد.

خطیب جمعه گرگان در بخش دیگری از سخنان خود به 19 آذر فرا رسیدن روز جهانی حقوق بشر اشاره کرد و گفت: مدافعین حقوق بشر در جنگ جهانی اول و دوم، موارد را نوشتند و بعد در قالب یک مقدمه و سی ماده در سازمان ملل متحد به تصویب رسید، اما باز هم دچار نواقص و نقایضی است و مشکلاتی را در جوامع مختلف به خصوص جوامع غربی ایجاد کرده است.
 
به گفته آیت الله نورمفیدی، تفکر رایج غرب این است که برخی مسائل و اخلاق ها، نسبی است و بستگی زمان و مکان دارد و وقتی حق و اخلاق نسبی می شود، همه چیز آنان نیز نسبی خواهد شد.

وی یاد آور شد: نگاه غرب مبتنی بر پلولاریسم یعنی نسبی بودن همه چیز است، پس با این نگاه، آنان نیز حق ثابت و کاملی در هر مساله ای را ندارند.

وی اظهار داشت: آنچه در نگاه و عمل به قانون حقوق بشر دیده می شود، به خصوص در غرب و مدافعین حقوق بشر، تناقض دارد، بطوری که آنان در کشورهای اسلامی مدتی به دفاع از سلطه گرانی مانند انورسادات و مبارک پرداختند و وقتی دیدند مردم نیز نظام سلطه را نمی خواهند، برای رسیدن به منافع خود در کشورهای اسلامی، به دفاع ضمنی از مردم پرداختند که نمونه آن را در مصر اکنون شاهد هستیم.

نماینده ولی فقیه در گلستان خطاب به کشورهای غربی و آمریکا گفت: اگر خود را مدافع حقوق بشر می دانید، چرا پس از پیروزی 40 درصدی اخوان المسلمین و پیروزی 60 درصدی مجموع اسلام گرایان در انتخابات مصر از این شرایط ناراحت و ناراضی هستید و احساس خطر می کنید.
 
آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: مسأله حقوق بشر بهانه ای بیش برای رسیدن کشورهای سلطه گر به منافع خود نیست و بطور کلی این حقوق بشر دو اشکال عمده دارد یکی آن که از نظر فکری و نظری با هم جور در نمی آید و از سوی دیگر تناقض در عمل و نگاه دیده می شود.
 
امام جمعه گرگان در خطبه اول با اشاره به این که بعد از شهادت امام حسین (ع) در روز عاشورا، حادثه کربلا تمام نشد و نهضت امام حسین (ع) ادامه دارد، گفت: این قیام آثار و برکات زیادی به همراه داشته و یکی از آنان، بیداری امت اسلامی بود که مردم مدینه، حجاز، کوفه و یثرب بعد از شنیدن خبر شهادت آن امام، متوجه شدند که گرفتار چه حکومت سلطه گر و مستبدی هستند.

به گفته آیت الله نورمفیدی، در تاریخ طبری ذکر شده که بعد از رساندن خبر شهادت ابی عبدالله الحسین (ع) به همراه یارانش در کربلا، به مردم کوفه، مرد و زنی وجود نداشت گه اینقدر بر کسی اشک بریزد و آنان به فکر افتادند که چگونه این لکه ننگ را بردارند، بطوری که بعد از حادثه کربلا، قیام توابین علیه حکومت یزید شکل گرفت.
 
وی اظهار داشت: بیداری امت اسلامی مسأله کمی نیست و شاید یکی از اهداف قیام امام این بود که مردم را از غفلت در بیاورد و قیام های مردم بعد از حادثه کربلا مانند قیام مردم مدینه و مکه نیز از دیگر آثار باقی مانده از حادثه عظیم کربلا بود.
 
آیت الله نورمفیدی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از عزاداران حسینی که خالصانه و مخلصانه عزاداری کردند و سعی و تلاششان بهره برداری معنوی و گرفتن روح عاشورائی بود، گفت: کار امام حسین (ع) در روز عاشورا تمام نشد تازه بعد از شهادتش کار شروع شده و جریان عاشورا موجی در میان امت اسلامی ایجاد کرد که خواب خوش برای سلاطین بنی امیه و بنی عباس باقی نگذاشت و در نهایت آنان را به درک واصل گردانید./950/پ202/ص
ارسال نظرات