۱۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۱۱۸۳۲۶
مقتدی صدر:

سوریه نمونه ای از مقاومت در برابر استکبار جهانی است

خبرگزاری رسا ـ رهبر جریان صدر عراق، سوریه را نمونه ای از مقاومت در برابر استکبار جهانی توصیف و نسبت به دخالت بیگانگان هشدار داد.
سيد مقتدي صدر
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در پیامی به سوالات برخی از طرفداران این جریان درباره حوادث مختلف جهان پاسخ داد.

وی مجازات انجام گرفته علیه سوریه را به شدت محکوم کرد و گفت: اینگونه اقدامات از سوی غربی ها برای ما عادی شده است و نباید از تصمیماتی که قدرت های غربی می گیرند ابراز تعجب کرد.

حجت الاسلام صدر بر لزوم ادامه سیاست های استکبار ستیزانه سوریه تاکید کرد و افزود: از خداوند متعال می خواهم تا سوریه را از هرگونه اذیت و آزاری دور نگه دارد و این کشور عزیز را به نمونه ای از مقاومت در برابر استکبار جهانی مبدل سازد و از شر دخالت های کشورهای غربی در امان بدارد.

رهبر جریان صدر عراق بر لزوم حفظ استقلال سوریه تاکید کرد و نسبت به دخالت بیگانگان در امور داخلی این کشور هشدار داد.

وی ملت بحرین را به یکپارچگی دعوت کرد و اظهار داشت: ملت یمن باید یکپارچه شده تا بتوانند به بازسازی کشور خود بپردازند و زندگی سعادتمندانه ای را در پرتو اسلام و دفاع از حق و مظلومان داشته باشند.

این روحانی عراقی از سیاست های رژیم آل سعود علیه شهروندان شیعه به شدت انتقاد کرد و ادامه داد: مقامات سعودی باید بدانند که عدالت از پایه های اصلی اسلام است و باید عدالت که مقدمه صلح به شمار می آید را در کشور خود اجرا سازند.

وی با اشاره به اعدام شهروندان عراقی در عربستان تصریح کرد: دولت عراق باید به سرعت وارد عمل شود و علت اعدام یکی از شهروندان عراقی در روزهای گذشته و احتمال اعدام چند شهروند دیگر در روزهای آینده را جویا شود.

صدر تاکید کرد: دولت عربستان باید توضیح دهد که به چه علتی به اعدام شهروندان عراقی می پردازد و مجوز آنان برای این امر چیست.

رهبر جریان صدر عراق تجاوز نیروهای امنیتی آل خلیفه به هیئت های عزاداری در بحرین را غیرقابل بخشش خواند و بیان داشت: کسانی که به ملت بحرین تجاوز می کنند در حقیقت به ما نیز تجاوز کرده اند، زیرا ما از یک پیکره هستیم. بنده اقدام آل خلیفه در حمله به هیئت های عزدارای را محکوم می کنم و از همه شهروندان بحرینی می خواهم با قدرت به شعائر دینی و مذهبی خود بپردازند./980/ب901/گ
ارسال نظرات