۱۴ آذر ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۱۱۸۲۷۷
در شب عاشورا؛

آیت الله شبیری زنجانی در جمع سوگواران حسینی حضور یافت

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله شبیری زنجانی، در شب عاشورای حسینی در مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) حضور یافت و به عزدارای پرداخت.
 حرم حضرت فاطمه معصومه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با شب عاشورای حسینی، مراسم سوگواری امام حسین و اصحاب با وفای ایشان، با حضور اقشار مختلف مردم در حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم که دوشنبه شب بعد از نماز مغرب و عشا و با سخنرانی آیت الله رضا استادی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو شورای عالی حوزه برگزار شد، حاضران در شب عاشورای حسینی به سینه زنی و عزاداری پرداختند و در این مصیبت اشک ماتم ریختند.

این گزارش حاکی است، حضرت آیت الله سیدموسی شبیری زنجانی از مراجع تقلید که هر شب نماز مغرب و عشا در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت به امامت وی اقامه می شود، در جمع عزاداران و سوگواران حضور یافت و همگام با دیگر اقشار مردمی به عزاداری پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی گرکانی عضو مجلس خبرگان رهبری و رییس دیوانعالی کشور و حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدسعیدی تولیت آستانه کریمه اهل بیت از دیگر شخصیت های حاضر در مراسم سوگواری شب عاشورای حسینی در حرم حضرت معصومه(س) بودند.

در این مراسم آیت الله استادی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سخنانی به تبیین چرایی تنها ماندن امام حسین(ع) در واقعه عاشورا پرداخت و دنیا گرایی، غفلت، نرسیدن پیام رسول الله به مسلمانان و شخصیت سازی و جعل احادیث را از مهم ترین عوامل ذکر کرد.

وی همچنین ادعای عدالت و خوب بودن تمامی صحابه پیامبر را مردود و بر خلاف نص صریح قرآن کریم دانست.

گفتنی است، عباس حیدر زاده از مداحان اهل البیت(ع) به مداحی و روضه خوانی پرداخت و حاضران در مصیبت امام حسین اشک ماتم ریختند. /924/پ203/ج
ارسال نظرات