۱۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۱۱۸۲۱۷
امام جمعه شبستر:

سرپیچی از ولایت یک نوع انحراف اموی است

خبرگزاری رسا ـامام جمعه شبستر ‌با بیان این‌که معرفت به اهداف قیام حسینی راهگشای مشکلات بشریت است، گفت: معرفت و بصیرت مقدمه سوگواری برای مصائب اهل بیت است.
حجت الاسلام محمدزاده، امام جمعه شبستر


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیفعلی محمدزاده، امام جمعه شبستر امروز در جمع سوگواران اباعبدالله الحسین(ع) در حسینیه ثارالله این شهر اظهار داشت: خداوند متعال برای حرکت انسان، تمامی ابزار های لازم را در اختیار او قرار داده و اتمام حجت کرده است، سیره ائمه اطهار حجت های زنده الهی برای سنجش اعمال هستند.

وی افزود: اگر شهدا، شهادت را ادامه راه امام حسین(ع) می دانستند، امروز نیز بایستی با عمل به سیره شهدا و توجه به اصل ولایت مداری سعادت دنیا و آخرت را برای خود تضمین کنیم، در غیر این‌صورت همان انحراف اموی به سراغمان خواهد آمد.

حجت الاسلام محمدزاده بی بصیرتی نخبگان و چش‌پوشی به حقیقت غدیرخم را عامل اصلی حادثه تلخ کربلا در روز عاشورا دانست و تصریح کرد: معرفت به اهداف قیام حسینی راهگشای مشکلات بشریت است، در حقیقت معرفت و بصیرت مقدمه سوگواری برای مصائب اهل بیت است.

امام جمعه شبستر خواستار توجه شیعیان به پیام و عبرت های عاشورایی شد و اظهار داشت: آن عزاداری که به دنبال آن بصیرت و معرفت به ولایت و امام زمان نباشد، بی فایده به حال خود و دیگران خواهد بود، اگر انسان جایگاهش را بشناسد خود را مسؤول در وضعیت موجود در جامعه اسلامی می داند.

وی عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر را یکی از واجبات دینی مسلمانان دانست و گفت: شیعه وظیفه دارد معروفات را ترویج و در برابر بدی ها و رذایل، ایستادگی و مقابله کند، در غیر این صورت احکام الهی در جامعه دینی عمل نخواهد شد./935/پ202/س

ارسال نظرات