۱۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۱۱۸۰۴۴
امام جمعه دزفول:

نباید شأن و منزلت اهل بیت با بیان شعرهای بی محتوا خدشه دار شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دزفول، سطحی نگری به مسأله عاشورا را سبب بی اهمیتی به قیام امام حسین(ع) دانست و اظهار داشت: همه تلاش متولیان دینی و فرهنگی جامعه اسلامی باید محتوا بخش این مراسم بزرگ اسلامی باشد
حجت الاسلام سيد محمد علي قاضي دزفولي، امام جمعه دزفول
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی امام جمعه دزفولی، شب گذشته در جمع عزاداران دزفول، با اشاره به این که عزاداری برای سرور و سالار شهیدان از عبادات بزرگ دین اسلام محسوب می شود، اظهار داشت: بر اساس روایات معتبر، برگزاری آیین های نکوداشت و بزرگداشت یاد و خاطره شهدای کربلا و عزاداری برای سرور و سالار شهیدان یعنی حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و مصائب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) عبادتی بزرگ از دیدگاه شیعه محسوب می شود.

وی با اشاره به ضرورت برگزاری هر چه بهتر آیین های عزاداری حسینی و آسیب شناسی برخی سوگواری های عزاداری، تصریح کرد: همراه بودن عزاداری با کارهای خلاف شریعت و احکام دین هیچ بهره و ثوابی نخواهد داشت.

این پژوهشگر عرصه دینی با بیان این که دنیا نعمت خداوند و ابزاری برای رسیدن به کمال انسانی است، گفت: خداوند انسان را به همراه تمایلات و غرایزی آفریده، که این غرایز باید به شکل دینی و عقلایی پاسخ داده شود.

وی با بیان این که مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) سعی کنند در مجالس سوگواری و ایام خاص از قرائت شعرهای بی اساس و مدایح بی محتوا دوری کنند، خاطرنشان کرد: نباید شأن و منزلت اهل بیت (ع) با بیان شعرهای بی محتوا و بی پایه در مداحی ها خدشه دار شود.

عضو انجمن مفاخر خوزستان با بیان این که نگاه سطحی نسبت مسأله عاشورا و عزاداری امام حسین(ع) سبب بی اهمیتی به قیام امام حسین(ع) می شود، تأکید کرد: همه تلاش متولیان دینی و فرهنگی جامعه اسلامی باید محتوا بخش این مراسم بزرگ اسلامی بوده و با بیان اهداف قیام اباعبدالله حسین (ع) مردم آزادی خواه جهان را دعوت به مبارزه با ظلم و جور جهانی کنند.

وی اظهار داشت: قیام امام حسین(ع) سبب ماندگاری اسلام ناب محمدی شده و امروز وظیفه مسلمانان در پاسداشت این حماسه عظیم بسیار سنگین بوده و باید آموزه ها و اهداف قیام کبیر امام حسین(ع) را میان جوامع اسلامی ترویج کنند./9465/پ203/ص
ارسال نظرات