۱۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۱۱۸۰۴۰
آیت الله استادی:

ترویج فساد و شبهه افکنی، حربه دشمنان برای دور کردن جوامع اسلامی از معارف اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، احیای امر اهل بیت (ع) و تبیین آموزه های دینی را از جمله مهم ترین اهداف برگزاری جلسات مذهبی و عزاداری دانست و تضعیف باورهای دینی را مهم ترین نقشه و هدف دشمنان نظام ارزیابی کرد.
آيت الله استادي آيت الله استادي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله رضا استادی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، پنج شنبه شب، بعد از نماز مغرب و عشاء در مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) تاکید کرد: اقامه عزای امام حسین (ع) و شرکت در این مجالس و محافل ارزش خاصی دارد و امید نجات ما به همین مجالس و گریه ها است.

این عضو جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: از بزرگ ترین مقربات الهی، شرکت در محافل عزاداری امام حسین و سایر ائمه اطهار(ع) است، مردم نباید از شرکت در این گونه محافل غفلت کنند، البته تشکیل این جلسات و اهداف نیز یک سری اهداف دارد که باید به آن توجه کرد.

وی هدف اصلی از برپایی مجالس عزای امام حسین(ع) را احیای امر اهل بیت(ع) دانست و تاکید کرد: علاوه بر عزاداری و گریه کردن در عزای اهل بیت که بسیار مهم است و ثواب بسیاری دارد باید در محافل عزاداری و مذهبی معارف اهل بیت(ع) نیز تبیین شود.

آیت الله رضا استادی تاکید کرد: شرکت کنندگان در این مجالس به همان میزان که برای گریه بر امام حسین(ع) اهمیت می دهند باید به شعب دیگر هم اهمیت دهند، یک رکن مهم این مجالس گریه کردن و عزاداری است، اما رکن دیگر هم یاد گرفتن معارف اهل بیت عصمت و طهارت و افزایش معلومات دینی است.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: دشمنان از هر راهی وارد شده اند که بتوانند جوانان و مسلمانان را از اسلام و معارف اهل بیت دور و منحرف کنند، یکی از نقشه های آنها مبتلا کردن جوامع اسلامی به فساد است، یک جنبه دیگر نیز شبهه افکنی در اعتقادات و باورهای دینی است که باید مراقب آن بود.

آیت الله استادی تاکید کرد: لازم است در مجالس مذهبی و عزای امام حسین(ع) به این شبهات پاسخ داده شود و خطبا و گویندگان به این امور توجه کنند و اجازه ندهند که شبهات بدون جواب در ذهن جامعه و نسل جوان باقی بماند.

وی در ادامه با بیان اینکه هدف از انجام واجبات و ترک محرمات، خوب شدن انسان ها و جوامع است، تاکید کرد: اگر در جامعه ای نماز باشد و در کنار آن گناه نیز رواج داشته باشد، پیداست که آن جامعه به هدف اصلی نماز نرسیده است.

آیت الله استادی با تاکید بر اینکه به هر میزان در جامعه نماز خوان بیشتر باشد، باید به هدف نماز نزدیک تر شویم، ابراز داشت: اگر انسان روزه بگیرد اما اهل تقوا نباشد و ماه رمضان در یک کشوری روزه باشد اما آن جامعه به تقوا نزدیک نشود، به هدف نزدیک نشده است، از این رو هم باید اصل عمل مورد توجه باشد و هم اهداف آن.

وی اضافه کرد: برای بانوان، حجاب امری لازم و واجب است، اصل اینکه بدحجابی و بی حجابی نباشد به خودی خود یک ارزش است، اما هدف این است که در آن جامعه عفت وجود داشته باشد و چشم چرانی نباشد و در حقیقت حجاب مقدمه ترک محرمات و سالم ماندن جامعه و جوانان است.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم اضافه کرد: اگر فرد محجبه نیز در اجتماع به گونه ای رفتار کند و راه برود که دیگران به گناه بیفتند، این حجاب برای جامعه آن گونه که باید و شاید فایده ندارد، حجاب زمانی ارزش دارد که جامعه را به حیا و عفت نزدیک کند.

آیت‌الله استادی یادآور شد: کشوری که اسلامی است با یک جامعه طاغوتی زمین تا آسمان تفاوت دارد، اصل اینکه این حکومت برای قرآن و آموزه های دینی تشکیل شده از جمله ارزش هایی است که نمی توان برای آن میزانی تعیین کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: برای تشکیل شدن این نظام زحمات بسیاری کشیده شده و خون های فراوانی ریخته شده است، در این راه هرچه فداکاری شود باز هم کم است، اما یک کشور اسلامی اهدافی دارد که باید روز به روز به آن اهداف نزدیک شویم.

آیت الله استادی تاکید کرد: اینکه دلسوزان، علما، مراجع و مقام معظم رهبری تاکید می کنند که فساد و گناه به هر میزان هم برای کشور ما زیاد است، چون مقصود از تشکیل حکومت اسلامی این است که جامعه مؤمن، بدون خیانت و دروغ باشد.

وی بیان داشت: اگر جامعه اسلامی باشد ولی باز خدایی ناکرده در همین جامعه دروغ رواج داشته باشد، آبروی یکدیگر را حفظ نمی کنند و اخلاق اسلامی در خانواده و اجتماع مراعات نمی شود پیداست که این جامعه به هدف نزدیک نشده و نرسیده است.

آیت الله استادی با تاکید بر اینکه همه باید دست به دست هم دهند و زمینه هایی را فراهم کنند که روز به روز این جامعه به اهداف نزدیک شود، ابراز داشت: خوشبختانه تلاش ها و برنامه ریزی های زیادی در این راستا صورت می گیرد و امیدواریم این تلاش ها روز به روز بیشتر و مؤثرتر باشد. /924/پ202/ج
ارسال نظرات