۰۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۱۱۷۹۹۱
رهبر مسیحیان مارونی لبنان در دیدار با سفیر ایران:

برخی قدرت ها به دنبال حاکم کردن فضای جنگی بر منطقه هستند

خبرگزاری رسا ـ رهبر مسیحیان مارونی لبنان در دیدار با سفیر کشورمان در این کشور از تلاش برخی قدرت ها برای حاکم کردن فضای جنگ بر منطقه ابراز تاسف کرد.
مار بشاره پطرس راعي، اسقف اعظم مسيحيان ماروني لبنان
به گزارش خبرگزاری رسا، غضنفر رکن آبادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت، روز گذشته در دیدار با پاتریک بشاره الراعی، رهبر مسیحیان مارونی لبنان ضمن قدردانی از حضور نماینده ایشان در مراسم هایی که از سوی جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود از جمله مراسم ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، کنفرانس فلسطین و کنفرانس ادیان از مواضع حکیمانه رهبر مسیحیان لبنان در راستای تقویت وحدت و انسجام میان ملت های منطقه تشکر و قدردانی کرد.

وی با اشاره به تاکید همیشگی جمهوری اسلامی ایران بر لزوم حفظ و تقویت وحدت میان ملت های منطقه و ملت لبنان و تلاش کشورمان طی سه دهه گذشته در حمایت از حق و عدالت، آخرین پیشرفت های اقتصادی، علمی، صنعتی و تکنولوژی ایران را خاطرنشان ساخت و گفت: رژیم صهیونیستی از دو هفته پیش تبلیغات گسترده ای را در خصوص حمله به تاسیسات هسته ای ایران آغاز کرده است، اما به خوبی از آمادگی کامل ایران برای رویارویی با هرگونه تهدیدی آگاه است.

سفیر کشورمان در بیروت همچنین با اشاره به اتهام زنی چندی پیش آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر دست داشتن کشورمان در عملیات ناکام ترور سفیر عربستان سعودی در واشنگتن، خروج ذلت بار نیروهای آمریکایی در عراق را یکی از دلایل و انگیزه های این اتهام زنی دانست.

وی با اشاره به تحریم های اقتصادی و تصمیم های اخیر اتحادیه عرب علیه سوریه، گفت: ملت سوریه بلافاصله پس از تصمیم های اتحادیه عرب با تظاهرات میلیونی خود در حمایت از بشار اسد، وحدت و انسجام خود را در رویارویی با دسیسه های خارجی به اثبات رساند به گونه ای که در تظاهرات شهرهای مختلف سوریه بیش از 10 میلیون نفر حضور یافتند.

بشاره الراعی، رهبر مسیحیان مارونی لبنان نیز ضمن ابراز تاسف از تنش زایی و تشنج آفرینی برخی قدرت ها برای حاکم کردن فضای جنگی بر منطقه، گفت: جهان نمی تواند در فضای جنگ و درگیری زندگی کند. اکنون وضعیت منطقه بسیار حساس است و باید همگان هوشیاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به زندگی مشترک و مسالمت آمیز مسیحیان و مسلمانان در کنار یکدیگر در لبنان، گفت: لبنان الگویی برای همزیستی مسالمت آمیز میان طوایف و اقلیت های مذهبی مختلف است و در سوریه نیز مسیحیان بدون هیچگونه مشکلی در کنار مسلمانان زندگی می کنند و در شرایط کنونی توقف فشارهای گسترده رسانه ای علیه سوریه از اهمیت به سزایی برخوردار است./981/ب902/گ
ارسال نظرات