۰۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۱۱۷۸۴۶

توزیع بیش از دو هزار تن کالای اساسی بین هیأت های مذهبی خوزستان

خبرگزاری رسا ـ توزیع بیش از دو هزار تن کالای اساسی بین هیأت های مذهبی خوزستان و انتشار فراخوان سوگواره عکس عاشورا در خوزستان چند خبر عاشورایی از خوزستان است.
توزیع بیش از دو هزار تن کالای اساسی بین هیأت های مذهبی خوزستان
امیر حسین نظری، معاون سازمان بازرگانی خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از توزیع دو هزار و221 تن کالای اساسی بین هیأت های عزاداری استان ویژه ایام محرم خبر داد و گفت: یک هزار و 450 تن برنج، 596 تن روغن، 175 تن قند و شکر سهمیه به استان ابلاغ و با قیمت مصوب و دولتی توزیع شده است.

نظری با بیان این که مشکلی به لحاظ کمبود کالا در این ایام در استان وجود ندارد، افزود: بر اساس اعلام شرکت پشتیبانی امور دام خوزستان، هیأت ها می توانند با مراجعه به شعب این شرکت، گوشت قرمز و مرغ منجمد مورد نیاز خود را با قیمت مصوب دولتی دریافت کنند.

وی ابراز داشت: بنابر هماهنگی های صورت گرفته با سازمان تبلیغات اسلامی استان و بر مبنای برنامه ریزی و تمهیدات اندیشیده شده توسط این سازمان در راستای نوین سازی و اصلاح شبکه توزیع کالا و تسریع و تسهیل در فرآیند تخصیص سهمیه نذورات هیأت های مذهبی استان، حواله سهمیه کالاهای نذورات ماه محرم امسال از طریق سازمان تبلیغات اسلامی استان صادر و برای هیأت های مذهبی ارسال می شود.

انتشار فراخوان سوگواره عکس عاشوراء در خوزستان 

اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و موزه هنرهای معاصر اهواز، دومین سوگواره عکس عاشوراء را برگزار می‌کنند و به همین منظور فراخوانی را در سطح استان منتشر کردند.

براساس این گزارش، متقاضیان شرکت در این مسابقه می‌توانند حداکثر پنج اثر تک عکس و یا مجموعه‌ای شامل حداکثر هفت قطعه عکس خود را روی لوح فشرده تا اول دی‌ماه به دبیرخانه سوگواره تحویل دهند.

یادآور می شود، موضوع مسابقه در دو بخش «آیین سوگواری عاشوراء» و «عاشوراء و انتظار» است. تصاویر ارسالی از سوی شرکت‌کنندگان باید روی لوح فشرده و یا پرینت اثر با کیفیت مناسب در اندازه A4 باشند.

همچنین عکس های ارسالی باید مستند باشند، عکس هایی که با گرافیک مستند بودن خود را از دست داده باشند پذیرفته نخواهد شد، شرکت کننده مجاز است از آثار ارسالی برای چاپ در بروشور، پوستر، کارت دعوت و هر نوع استفاده رسانه ای اعم از چاپی و غیرچاپی در ارتباط با تبلیغات سوگواره و غیر از آن، با ذکر نام عکاس بهره گیرد.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و موزه هنرهای معاصر اهواز با همکاری دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد و انجمن هنرهای تجسمی استان دومین سوگواره عکس عاشوراء را برگزار می‌کنند.

دیدار مسؤولان محلی از جانبازان شهرستان اندیمشک

در مراسمی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اندیمشک، رییس اداره تبلیغات اسلامی اندیمشک و سایر مسؤولان محلی به مناسبت آغاز ماه محرم و هفته بسیج با جمعی از خانواده های جانبازان دفاع مقدس دیدار و با اهدای لوح تقدیری از رشادت های آنان تجلیل کردند.

حجت الاسلام سعید علیپور، رییس اداره تبلیغات اسلامی اندیمشک، عنوان داشت: کاری که جانبازان کردند کمتر از شهادت نیست و تحمل درد و رنجی که طی سالهای بعد از مجروحیت داشته اند خود اجر مضاعف دارد و باید برای دوری از وسوسه های شیاطین، الگوی خود را حضرت اباالفضل العباس (ع) قرار دهند و ادامه دهنده راه امام و شهداء باشند.

وی افزود: رزمندگان و جانبازان با الگو گرفتن از قیام عاشورا توانستند درصحنه های مختلف انقلاب حضور داشته و از این انقلاب با آگاهی، بصیرت و فداکاری صیانت کنند.

حجت الاسلام علیپور فرهنگ ایثار را فرهنگی نمونه در جامعه اسلامی دانست و افزود: این فرهنگ با فداکاری و رشادت شهداء و جانبازان حاصل شده است.

تأمین ارزاق ویژه نذورات محرم ازسوی بازرگانی دزفول برای هیأت های مذهبی

کیومرث سعیدی نیا، رییس اداره بازرگانی دزفول، گفت: با توجه به فرارسیدن ماه محرم و برای ادای نذورات محبان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ارزاق مورد نیاز تامین و در اختیار هیأت های مذهبی قرار می گیرد.  این اقدام با توجه به تقاضای عمومی و هیأت های مذهبی به کالاهای مورد نیاز برای ادای نذورات خود جهت کنترل قیمت ها و تنظیم بازار در ماه محرم انجام می شود.

این مقام مسؤول افزود: در این راستا 88 تن برنج با قیمت هرکیلو هشت هزار و 300 ریال، 37 تن روغن با قیمت هر کیلو 10 هزار ریال و 11 تن قند و شکر با قیمت هرکیلو شش هزار و300 ریال تأمین و توزیع خواهد شد./9463/پ202/ص
ارسال نظرات