۰۵ آذر ۱۳۹۰ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۱۱۷۶۹۱

انتقاد مفتی صور از موضع گیری اخیر اتحادیه عرب

خبرگزاری رسا ـ مفتی صور و جبل عامل لبنان به شدت از موضع گیری اخیر اتحادیه عرب علیه سوریه انتقاد کرد.
شيخ حسن عبدالله خليل حمدان
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ حسن عبدالله، مفتی صور و جبل عامل لبنان، در مراسمی که به مناسبت سالروز قتل عام اهالی روستای صلحا در جنوب لبنان در سال 1948 از سوی رژیم صهیونیستی در مجتمع امام موسی صدر در این روستا برگزار شد، موضع گیری های اخیر اتحادیه عرب را شاخ و شانه کشی اعراب برای یکدیگر خواند و پرسید: آیا اعراب هنگامی که غزه در آتش می سوخت، جرأت اعتراض به کشورهای بزرگ غربی را داشتند؟!

شیخ حسن عبدالله با تاکید بر اینکه قضیه فلسطینی، قضیه اساسی و محوری جهان عرب و اسلام است، گفت: رژیم صهیونیستی دشمن ما و شر مطلق است، همانگونه که امام موسی صدر همواره می گفت؛ او که لبنان را از دولتی بی طرف به پیشگام محور مقاومت ملی، اسلامی و انسانی تبدیل کرد که امروز افتخار ماست و عزت و شرافت ما را به ارمغان آورده است.

وی با اشاره به چنددستگی پررنگ سیاسی در لبنان و جای خالی گفتمان خردورزانه در عرصه سیاسی این کشور، خواستار برگزاری گفت و گویی سازنده میان همه گروه های سیاسی و طیف های لبنانی برای بررسی موارد اختلافی شد و افزود: جای خالی گفت و گو و رواج گفتمان مسموم در دهه هفتاد بود که به جنگ داخلی منجر شد، جنگی که همچنان از پیامدهای منفی آن رنج می بریم.

در این مراسم همچنین خلیل حمدان، عشور شورای ریاست جنبش امل با اشاره به خوی جنایتکار رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: تاریخ رژیم صهیونیستی لبریز از جنایت ها و کشتارهای وحشیانه علیه اعراب و مسلمانان است، بدون آنکه کوچکترین واکنشی از سوی اتحادیه عرب یا نهاد دیگری دیده شود.

گفتنی است که چندی پیش اتحادیه عرب در همسویی کامل با اعمال فشارهای بین المللی علیه سوریه در نشست اخیر خود در قاهره، تصمیم گرفت که مشارکت سوریه در نشست های این اتحادیه را به حالت تعلیق درآورد و از کشورهای عربی خواست تا سفیران خود را از این کشور خارج کنند./981/ب902/گ
ارسال نظرات