۰۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۱۱۷۵۵۳
رییس ستاد انتخابات کشور:

موفقیت در انتخابات پیش‌رو در گرو منشور قرار‌دادن سخنان رهبری است

خبرگزاری رسا ـ معاون سیاسی وزیر کشور در اهواز بیان داشت: نصب العین قرار دادن رهنمود‌های مقام معظم رهبری به منزله موفقیت در انتخابات پیش روی مجلس و حضور پرشور مردم در انتخابات است.
مرتضوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سید صولت مرتضوی، معاون سیاسی وزیر کشور، در همایش سراسری آموزشی ـ توجیهی مجریان برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد، که روز گذشته در محل گیت بوستان اهواز برگزار شد، اظهار کرد:‌ در برهه کنونی انسان های عدالت‌خواه از شعارهای پرزرق و برق سردمداران نظام سلطه به ستوه آمده و به دنبال نظام نوینی هستند که از قانون استکبار جهانی رهایی یابند.

این مقام مسؤول با بیان این که بشر امروزه نیازهایی دارد که نه حکومت لیبرال غربی پاسخگوی آن است و نه حکومت‌های مارکسیستی توانسته پاسخگوی آن باشد، تأکید کرد: بی شک آزاده خواهان جهان به دنبال سعادت دنیوی و اخروی هستند.

گفتمان سیاسی جهان بدست ملت ایران تغییر یافت

مرتضوی با اشاره به بیداری اسلامی و نهضت های آزادی خواه جهان، تصریح کرد: این حرکت های عظیم و تعجب آور که در جغرافیای سیاسی جهان رخ داده به اذعان همگان خاستگاه آنها انقلاب اسلامی سه دهه پیش ملت ایران است.

معاون سیاسی وزیر کشور، با بیان این که جمهوری اسلامی ایران گفتمان سیاسی جهان را تغییر داد، خاطر‌نشان ساخت: انقلاب اسلامی عدالت را نهادینه کرد و عزت نفس ملت ایران را به آن‌ها باز گرداند.

رییس ستاد انتخابات کشور اضافه کرد: این در حالی است که استکبار جهانی همواره به دنبال آنند که درخت تنومند جمهوری اسلامی را بخشکانند و در سال‌های پس از انقلاب انواع تحریم‌ها، تهدیدها، برنامه‌ریزی‌ها، کودتا و جنگ را بر این کشور تحمیل کردند.

مرتضوی به دوگانگی اقدام های غرب در برابر بیداری اسلامی اشاره کرد و افزود: همگان می‌دانند که باوجود تمامی فشارهایی که آمریکا و غرب بر انقلاب های پیروز شده اسلامی در منطقه وارد کردند اما باز هم در این کشورها احزاب اسلامی اکثریت آراء را به دست آوردند.

این مقام مسؤول در بخش دیگری از سخنانش خطاب به رؤسای هیأت اجرایی انتخابات استان‌ها خوزستان و کهگلویه و بویر احمد، عنوان داشت: ‌در موقعیت حساسی از تاریخ قرار داریم چرا که استکبار جهانی جنگ نرم دیگری را مجدداً علیه ایران آغاز کرده است.

وی با اشاره به فرمایش های امام خمینی‌(ره) مبنی بر این که «‌اگر ما با هم باشیم و وحدت داشته باشیم آمریکا هیچ غلطی انجام نمی‌دهد‌»، گفت: تکلیف و وظیفه ما حفظ انسجام و وحدت عمومی است، باید تلاش کنیم این وحدت را به حداکثر میزان خود برسانیم و در این جهت و راستا باید خدمت‌گذار مردم باشیم.

منشور قرار دادن منویات رهبری به منزله موفقیت در انتخابات پیش روی مجلس است

معاون سیاسی وزیر کشور اضافه کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی در پیش است اگر بیانات مقام معظم رهبری را به عنوان منشور انتخابات اجرا شود بدانید قطعا موفق خواهیم بود و انتخاباتی با حضور پرشور مردم خواهیم داشت.

وی با تأکید بر این که تجربه‌نشان داده که اگر در یک منطقه بخش‌دار یا شخص اجرایی علایق شخصی خود را جایگزین قانون کرد هم به خود و هم به نظام جمهوری اسلامی آسیب وارد کرد، تصریح کرد: باید با خداوند عهد ببندیم که در اجرای انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی امانت‌دار باشیم.

رییس ستاد انتخابات کشور به شعار انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی اشاره و تأکید کرد: شعار محوری انتخابات امسال مشارکت حداکثری، قانون مداری، عدالت محوری و امانت‌داری است.

معاون سیاسی وزیر کشور ادامه داد: در سیستم و نرم‌افزار الکترونیکی که برای انتخابات طراحی شده فرآیندهای 25 گانه انتخابات به ترتیب تعریف شده است و مراحل و اقدامات برای انتخابات به نوبت و مرحله به مرحله باید انجام شود.

وی بابیان این که فرآیند انتخابات امسال رایانه‌ای انجام می‌شود، اظهار داشت: در سال جاری 24 فرآیند انتخابات در تمام شعب به صورت رایانه‌ای انجام می‌شود و تمام احراز هویت، ثبت‌نام، فرمت‌های مختلف و احزار مراسلات به صورت رایانه‌ای انجام می‌شود و در 10 درصد از حوزه‌های انتخاباتی نیز تمام 25 فرایند انتخابات الکترونیکی انجام می‌شود، یعنی رأی‌گیری هم به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

این مقام مسؤول در پایان با بیان این که باید اهتمام جدی در به روز کردن سیستم‌های الکترونیکی به کار گرفته شود و از توان و ظرفیت‌های کارشناسان IT استفاده شود، ابراز داشت: دولت اعتباری برای خرید مجدد سیستم نداده است و در مکان‌هایی که تمام فرآیند‌ها و رأی‌گیری هم الکترونیکی است سیستم‌های مورد نیاز را خود ستاد انتخابات تهیه می‌کند./9463/پ202/س

ارسال نظرات