۰۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۱۱۷۴۹۳
آیت الله صافی گلپایگانی:

حیات بشر در گرو امر به معروف و نهی از منکر است

خبر گزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی حیات بشر را در گرو امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: مردم باید در برابر منکر عکس العمل نشان دهند و نظارت همگانی داشته باشند.
آيت الله صافي گلپايگاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی صبح امروز در دیدار با اعضای حزب موتلفه اسلامی و جمعی از طلاب به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم گفت: مساله عاشورا بخاطر احیای امر به معروف و نهی از منکر بود در زمانی که همه در برابر منکر بزرگ زمان یعنی یزید سکوت کردند، امام حسین علیه السلام علیه او قیام کرد و حاضر به بیعت نشد.

وی بی تفاوتی جامعه نسبت به منکرات را موجب مرگ آن دانست و تصریح کرد: هرجا بی عدالتی و بی قانونی و استبداد حاکم بود نباید سکوت کرد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه برخی محرم و صفر را دانشگاه می دانند گفت: محرم و صفر فراتر از دانشگاه است؛ کلاس درسی به وسعت همه جهان و برای همه ملت‌ها از هر قشر و با هر سلیقه‌ای است.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی سعادت بشر را وابسته به امر به معروف و نهی از منکر دانست و ادامه داد: کسانی به این مهم عمل می کنند علاوه بر منافعی که به خود آنها می‌رسد به جامعه هم سود می‌رسانند.

وی حیات بشر را در گرو امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: مردم باید در برابر منکر عکس العمل نشان دهند و نظارت همگانی داشته باشند؛ این فریضه مهم را نباید دست کم گرفت.

استاد خارج فقه و اصول با اشاره به برخی عوارض بی تفاوتی جامعه اظهار داشت: در این زمینه روایات فراوانی داریم، باید همه در مسیر اجرای احکام اسلام قدم بردارند و هرکس بی تفاوت باشد در قیامت مورد مواخذه قرار خواهد گرفت.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی یکی از درس های عاشورا را ساکت نماندن در برابر گناه و معصیت برشمرد و گفت: هرجا نقطه ضعفی مشاهده کردیم باید وارد عمل شویم و تذکر دهیم.

وی افزود: هر چقدر مسؤولیت افراد در جامعه بیشتر باشد وظیفه آنها نسبت به احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر بیشتر است.

این مرجع تقلید در بیان اهمیت امر به معروف و نهی از منکر گفت: کسانی که از حق دفاع می کنند ثوابش از نماز شب خواندن بیشتر است./928/پ202/ع

ارسال نظرات