۲۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۱۱۶۷۵۲
در بزرگترین عید اسلامی؛

140 نفر از طلاب خوزستان به لباس مقدس روحانیت ملبس می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب مرکز مدیریت حوزه علمیه خوزستان، از مراسم عمامه گذاری بیش از 140 نفر از طلاب خوزستان به دست آیت الله موسوی جزایری خبر داد .
عمامه گذاري طلاب توسط آيت الله موسوي جزايري در نيمه شعبان
حجت الاسلام حسن آل عامر، معاون تهذیب مرکز مدیریت حوزه علمیه خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به فرا رسیدن عید سعید غدیر خم، و برگزاری مراسم های عمامه گذاری طلاب، اظهار داشت: تا کنون در حدود 6 نفر از طلاب حوزه علمیه سوسنگرد توسط آیت الله موسوی جزایری در این شهرستان ملبس شدند.

وی در ادامه سخنان خود، گفت: در مدرسه دارالعلم آیت الله بهبهانی اهواز بیش از 9 نفر از طلاب این مدرسه یک شنبه توسط نماینده ولی فقیه در استان خوزستان به لباس تبلیغ دین مفتخر شدند.

حجت الاسلام آل عامر، بیان داشت: سومین برنامه از مراسم های ویژه عمامه گذاری طلاب دوشنبه در جشن بزرگ غدیر در کوی علوی اهواز برگزار می شود که در آن 14 نفر از طلاب مدرسه علمیه امام علی(ع) این منطقه معمم می شوند.

معاون تهذیب مرکز مدیریت حوزه علمیه خوزستان، از اجرای دو برنامه ویژه در اهواز خبر داد و گفت: نخستین برنامه ویژه در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز برگزار می شود که در آن بیش از 60 نفر از طلاب این مدرسه و برخی از مدارس شهرهای استان خوزستان، ملبس می شوند.

وی در ادامه سخنان خود، افزود: 28 نفر از طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، 4 نفر از طلاب شهرستان شوشتر، 2 نفر از ایذه، 8 نفر از مسجد سلیمان و 14 نفر از مدرسه سفیران هدایت اهواز، تعداد تفکیکی طلابی است که در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز ملبس می شوند.

حجت الاسلام آل عامر، به دومین برنامه ویژه از مراسم های عمامه گذاری طلاب در استان اشاره کرد و گفت: در دومین برنامه ویژه که در مصلای نمازجمعه کوت عبدالله برگزار می شود 40 نفر از طلاب معمم خواهند شد که 14 نفر از مدرسه امیرالمومنین(ع) کوت عبدالله، 6 نفر از هویزه، 5 نفر از آبادان، 7 نفر از خرمشهر و 3 نفر هم از بندر امام خمینی(ره) می باشند.

معاون تهذیب مرکز مدیریت حوزه علمیه خوزستان، به آخرین برنامه از مراسم های ویژه عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه خوزستان اشاره کرد و گفت: پس از مراسم عمامه گذاری طلاب در مدرسه علمیه کوت عبدالله اهواز، 14 نفر از طلاب حوزه علمیه شوش توسط آیت الله موسوی جزایری در خود شهرستان شوش عمامه گذاری می شوند که آخرین برنامه از سری برنامه های عمامه گذاری طلاب نیز در دزفول با تعداد طلاب 5 نفر برگزار می شود.

وی با بیان این که بیش از 140 نفر از طلاب حوزه علمیه خوزستان، عمامه گذاری می شوند، گفت: از مجموع این تعداد طلاب در حدود 80 نفر از خود اهواز ملبس می شوند .

حجت الاسلام آل عامر، در پایان سخنان خود، با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی برای طلاب معمم شونده، اظهار داشت: دوره ای در اهواز تحت عنوان فنون طلبگی با حضور اساتیدی برجسته از حوزه علمیه خوزستان برگزار شد که در آن آموزش های لازم به طلاب برای ورود یک روحانی به جامعه را دادند./9465/پ202/ص
ارسال نظرات