۲۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۱۱۶۶۸۰

عمامه گذاری طلاب خوزستان در عید غدیر

خبرگزاری رساـ رییس شورای حوزه علمیه خوزستان از برگزاری مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه خوزستان در روز عید غدیر خبر داد.
آيين عمامه گذاري به دست آيت الله موسوي جزايري
آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با اشاره به وقایع اتفاق افتاده در غدیر اظهار داشت: با پایان یافتن خطابه رسول خدا(ص) و معرفی علی(ع) به عنوان امیر مومنان، مردم به سوی پیامبر صلی الله علیه و آله و امیرالمؤمنین علیه‏السلام هجوم آوردند، و با ایشان به عنوان بیعت دست می‏دادند و تبریک و تهنیت می‏گفتند.

وی ادامه داد: در این مراسم، پیامبر صلی الله علیه و آله عمامه‏ خود را که «سحاب» نام داشت، به عنوان تاج افتخار بر سر امیرالمؤمنین علیه‏السلام گذاشتند و انتهای عمامه را از پشت سر بر دوش آن حضرت قرار دادند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان تاکید کرد: یکی از فلسفه های مهم عمامه گذاری طلاب در روز عید غدیر، همین فعل پیامبر اکرم (ص) است، ما هم به تاسی از این بزرگوار و برای درس گیری از مکتب بزرگ ولایت همه ساله در این عید بزرگ مراسم عمامه گذاری را برگزار می کنیم، امیدواریم که بتوانیم قطره ای از دریای علم و فضل ایشان بهره مند شویم.

آیت الله موسوی جزایری در پایان گفت: در مراسم پرشور غدیر، حسّان بن ثابت از پیامبر صلی الله علیه و آله اجازه خواست تا به مناسبت این واقعه‏ی عظیم شعری درباره‏ی امیرالمؤمنین علیه‏السلام بگوید. حضرت اجازه فرمودند، حسّان در جای بلندی قرار گرفت و گفت: «ای بزرگان قریش، سخن مرا به گواهی و امضای پیامبر صلی الله علیه و آله گوش کنید». سپس اشعاری را که همانجا سروده بود خواند که بعنوان یک سندِ تاریخی از غدیر ثبت شد و به یادگار ماند./945/پ203/ص
ارسال نظرات