۱۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۱۱۶۴۵۵
همزمان با نیم‌سال دوم تحصیلی صورت می‌گیرد؛

پذیرش اولین ورودی‌های حوزه علمیه خواهران آذرشهر

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آذرشهر از احداث ساختمان جدید حوزه‌های علمیه خواهران و برادران این شهر در آینده نزدیک خبر داد.
حجت الاسلام قره سيدي، امام جمعه آذرشهر
حجت الاسلام میرعلی اکبر قره سید، امام جمعه آذرشهر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: اولین ورودی های حوزه علمیه برادران صادقین(ع) آذرشهر از سال تحصیلی 90 – 91 تحصیلات خود را در ساختمانی موقت جنب مسجد حاج کاظم آغاز کرده اند.

وی ادامه داد: ساختمان جدید این مرکز علوم دینی با هدف افزایش ظرفیت پذیرش و گسترش فعالیت های آموزشی و پژوهشی در زمینی به مساحت 16 هزار مترمربع در مرکز شهر احداث خواهد شد.

امام جمعه آذرشهر با اشاره به صبغه دینی و فرهنگی این شهر خاطر نشان کرد: شهیدان آیت الله مدنی و آیت الله غفاری نمونه ای از گلستان فقه و فقاهت این خطه از آذربایجان بوده اند.

حجت الاسلام قره سید در ادامه با اشاره به احداث ساختمان حوزه علمیه خواهران صدیقه کبری(س) آذرشهر گفت: هم اکنون مقدکات لازم برای پذیرش اولین ورودی های این مرکز علوم دینی در نیم سال دوم تحصیلی فراهم شده است.

وی افزود: ورودی های حوزه علمیه خواهران آذرشهر در ساختمانی موقت جنب مسجد حضرت ابوالفصل واقع در چهارسوق این شهر شروع به تحصیل خواهند کرد، که عملیات احداث ساختمان بزرگ و جدید این مرکز نیز در زمینی به مساحت 7 هزار مترمربع آغاز خواهد شد.

امام جمعه آذرشهر در بخش دیگری از دیگری از سخنان خود با بیان این‌که در کنار مراکز آموزش عالی و دانشگاهی شهرستان آذرشهر، احداث حوزه علمیه برای تحصیل مبلغان دینی بسیار ضروری و لازم است، ادامه داد: هم اکنون ده‌ها جوان این شهر برای تحصیل در علوم و معارف اسلامی به شهرهای تبریز، بناب، مراغه و قم هجرت می‌کنند، هجرت جوانان برای کسب معارف دینی به دیگر شهرها تبعاتی برای خانواده‌های آنان در پی خواهد شد، از این رو نیازمند گسترش مدارس علوم دینی در شهرستان‌ها هستیم.

وی با اشاره به مشکل کمبود روحانی در سطح شهرستان آذرشهر و ضرورت اقامه نماز جماعت در مساجد شهری، روستایی و مدارس خاطرنشان کرد: در این شهرستان 17 نفر روحانی مقیم وجود دارد که به این دلیل فقط در چند مسجد آذرشهر و برخی مساجد روستایی نماز جماعت اقامه می شود./935/پ202/س
ارسال نظرات