۱۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۱۶۰۱۶
حجت‌الاسلام زائری:

بررسی بلاغت ادبی حضرت زهرا در کتاب نویسنده مسیحی لبنان

خبرگزاری رسا - حجت الاسلام زائری با اشاره به فعالیت‌های انتشارات مثلث در بیروت از انتشار کتابی در آینده خبر داد که در آن بلاغت ادبی حضرت زهر(س) توسط نویسنده‌ای مسیحی در لبنان بررسی شده است.
حجت‌الاسلام محمدرضا زائري


به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محمدرضا زائری درباره فعالیت‌های انتشارات مثلث در بیروت گفت: تلاش ما در این انتشارات و مرکز فرهنگی این است که با گرایش مقاومت و ولایت امیرالمؤمنین(ع) بتوانیم یک روابط خوب بین اسلام و مسیحیت را دنبال کنیم.

وی افزود: موضوع امیرالمؤمنین(ع) موضوع عام و فراگیری است و از طرف دیگر گرایش به مقاومت در بین مسیحیان لبنان زیاد است لذا ما به دنبال این هستیم که از خاستگاه نهج‌البلاغه و امامت و ولایت امیرالمؤمنین(ع) این مسئله را دنبال کنیم.

حجت الاسلام زائری با اشاره به همایش «یاران غدیر» اظهار داشت: همایش «یاران غدیر» که سال گذشته در لبنان برگزار شد و امسال نیز برگزار می‌شود به تقویت این جریان و این هدف کمک کرده است.

وی از انتشار دو کتاب در زمینه اهل بیت(ع) توسط انتشارات مثلث، از در دست اقدام بودن کتابی درباره حضرت زهرا(س) خبر داد و گفت: یک نویسنده برجسته مسیحی لبنان کتابی را در حال آماده کردن دارد که حضرت زهرا(س) در آن به عنوان نخستین زن ادیب دنیا معرفی می‌شوند.

وی افزود: در واقع تحلیل این نویسنده مسیحی لبنان این است که عظمت ادبی و بلاغی حضرت رسول اکرم(ص) و حضرت علی(ع) باعث شده شخصیت ادبی حضرت زهرا (س) نادیده گرفته شود.

حجت الاسلام زائری ادامه داد: این نویسنده مسیحی که متخصص زبان‌شناسی و ادبیات است در این کتاب از خلال کلمات و گفتارهای حضرت زهرا(س) تحلیل می‌کند که حضرت زهرا(س) شخصیتی است که از لحاظ ادبی بزرگ و عظیم است و البته از این دست کارها به ویژه درباره اهل بیت(ع) که توسط مسیحیان صورت گرفته باشد بسیار است.


برگزاری نشست‌های تخصصی درباره «نوآوری و اجتهاد از دیدگاه آیت‌الله خامنه‌اى» در کشورهای اسلامی

حجت الاسلام زائری همچنین در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به همایش «نوآوری و اجتهاد از دیدگاه آیت‌الله خامنه‌اى» در لبنان و ثمرات آن در جهان اسلام گفت: در این همایش از چهره‌های شاخص الازهر و فارغ التحصیلان آن حضور داشتند از جمله رئیس انجمن فارغ التحصیلان الازهر آقای تاج‌الدین الهلالی بودند که وی درباره ولایت فقیه کتابی را نیز نوشته است.

وی افزود: کتاب مجموع مقالات این همایش به ایران آمده و در حال ترجمه است؛ همچنین بعد از همایش اکنون نشست‌های تخصصی متعددی در حال برگزاری است و قرار است نشست‌های تکمیلی در این باره در کشورهای دیگر برگزار شود که تحولات اخیر بیداری اسلامی به این موضوع کمک می‌کند./928/

ارسال نظرات