۱۱ آبان ۱۳۹۰ - ۰۱:۲۴
کد خبر: ۱۱۶۰۰۴
در قم؛

راهکارهای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص تهذیب بررسی شد

خبرگزاری رسا ـ نشست تخصصی راهکاری تحقق مطالبات مقام معظم رهبری با موضوع تهذیب از سوی معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه برگزار شد.
راهکارهای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص تهذیب بررسی شد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست تخصصی راهکارهای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری با موضوع تهذیب، سه شنبه شب با حضور آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در سالن اجتماعات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌(ره) برگزار شد.

آیت‌الله مصباح یزدی در این مراسم بر ادای شکر نعمت خداوند متعال به واسطه فرصتی که به روحانیت، تشیع، اسلام و انسانیت عطا کرده است، تأکید کرد و افزود: روزگاری تصور برگزاری چنین جلساتی برای روحانیت خواب و خیال بود، اما اکنون این فرصت فراهم شده است.

وی با اشاره به اهمیت رعایت مسایل اخلاقی در جامعه، آن را از واضحات مسایل اسلامی بلکه مسایل عقلایی عنوان کرد و با ضروری خواندن وجود درس‌های اخلاق در حوزه‌های علمیه، خواستار تأمل، تبادل‌نظر، تحقیق و توجه طلاب و دانش‌پژوهان در مسایل اخلاقی شد.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌‌(ره) ادامه داد: ترویج کتاب‌ها و پژوهش‌های اخلاقی و شرح زندگانی بزرگان و اولیای خدا از جمله اقدام‌های مناسب در زمینه ترویج اخلاق است، اما در حقیقت این‌ها کارها حاشیه‌ای است.

وی ابراز داشت: در شرایطی که فضای فرهنگی جامعه فضای مذهبی، پاک و محیطی سالم باشد، یعنی آلوده به شبهات نباشد و وسایل گناه به راحتی در دسترس هرکس قرار نگیرد، استاد درس اخلاق که هفتگی موعظه‌ای کند، مؤثر است.

در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام هادی حسین‌خانی با اشاره به دیدار سال گذشته رهبر معظم انقلاب با مسؤولان و معاونان حوزه و تأکید ایشان بر ترغیب طلاب به تهجد و شب زنده‌داری به ارایه گزارشی از فعالیت معاونت تهذیب حوزه‌های عملیه در این مدت پرداخت.

وی با بیان این‌که توجه به مباحث فرهنگی تربیتی و گرم نگه داشتن فضای انقلابی حوزه از جمله محورهای مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بود، گفت: یکی از اقدام‌هایی که در این زمینه صورت گرفت، گسترش فعالیت کسانی بود که در بخش اجرای برنامه‌های تربیتی فعالیت می‌کردند.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه همچنین با اشاره به تأسیس معاونت‌های تهذیب در مدارس علمیه استان‌ها و انتخاب معاونان تهذیب استانی، اظهار داشت: این معاونان مسؤولیت هماهنگی بین همه فعالیت‌ها فرهنگی تربیتی استان را به عهده دارند.

گفتنی است، نشست‌های تخصصی معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه در سالروز تشریف‌فرمایی مقام معظم رهبری به شهر مقدس قم و با هدف پیگیری مطالبات معظم له از این معاونت با حضور معاونان تهذیب سراسر کشور از 9 تا 12 آبان‌ماه در حال برگزاری است. /920/پ202/ص

ارسال نظرات