۰۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۱۱۵۷۲۱

کتاب شرح موقوفات شیخ صفی الدین اردبیلی رونمایی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ جلد نخست کتاب شرح موقوفات شیخ صفی الدین اردبیلی به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل منتشر و رونمایی می‌شود.
اردبيل


تقی رضایار، قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در گفت ‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل اظهار داشت: کتاب شرح موقوفات شیخ صفی الدین اردبیلی تا پایان ماه جاری منتشر خواهد شد.

وی با بیان اینکه شناساندن موقوفات آن عالم بزرگوار و ترویج فرهنگ وقف از مهمترین اهداف انتشار این کتاب است، خاطر نشان کرد: مقدمات تدوین و انتشار جلد دوم این کتاب نیز به عنوان میراثی ماندگار برای آینده گان تا پایان سالجاری فراهم خواهد شد.

قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در بخش دیگری از سخنان خود از مرمت مجموعه موقوفه حسینیه مجتهد اردبیلی خبر داد و گفت: موقوفات مرحوم مجتهد اردبیلی بایستی بیش از گذشته احیا و مال الاجاره مغازه‌های موقوفه متعلق به آن عالم به روز شود.

وی با بیان اینکه 70 درصد موقوفات استان اردبیل با نیت عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس است، افزود: رژیم طاغوتی در سالیان گذشته اتفاقات نامیمونی را برای موقوفات و بقاع به وجود آورد، اما امروز با روحیه امانتداری در صددیم تا موقوفات را به حالت اولیه بازگردانده و از آنها پاسداری کنیم.

رضایار ابراز داشت: تبدیل امامزاده‌ها به قطب فرهنگی بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست، البته آماده‌سازی زیر ساخت‌های لازم برای تامین امکانات حفظ و نگهداری بقاع متبرکه ضروری است.

قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه به وجود 123 امامزاده در اردبیل اشاره کرد و اظهار داشت: برای دفاع از حقوق این امامزاده‌ها تصمیم گرفتیم با تبدیل آنها به مکان‌ها و قطب‌های فرهنگی دین خود را به آنها ادا کنیم.

رضایار در بخش دیگری از سخنان خود به وظایف گسترده مردم و مسؤولان در قبال این امامزاده‌ها و بقاع متبرکه اشاره کرد و افزود: در کمال تعجب در کشور به طور میانگین درآمد موقوفات و رقبه‌های ما ماهانه 9 هزار تومان است که این رقم باید به هزاران برابر افزایش یابد.

قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: امامزاده‌ها حق حفظ، احیا و نگهداری دارند چرا که ادعا داریم ما همه در خیمه ولایت فقیه جمع شده‌ایم و اگر امروز در نظام جمهوری اسلامی ایران قرآن احیا نشود، موقوفات را احیا نکنیم، امامزاده‌ها آباد نگردند و قرآن ترویج نیابد در کدام نظام باید این کارها انجام شود./935/ت303/ع

ارسال نظرات