۰۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۱۱۵۶۲۵
آیت الله باریک بین:

غدیر تداوم جریان رهبری در‌ اسلام است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در قزوین با تأکید براین که باید از مسأله غدیر برای وحدت و همدلی مسلمانان بهره گرفت، خاطرنشان کرد: در مسأله غدیر تکمیل دین، اتمام نعمت و ولایت امیر مؤمنان(ع) ابلاغ شده است.
نماينده ولي فقيه در قزوين


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله هادی باریک‌بین، نماینده ولی فقیه در قزوین، امروز در جلسه ستاد غدیر استان، غدیر را سرفصل نوینی در حیات اسلام دانست و گفت: در این رخداد عظیم تاریخی، جریان رهبری جهان اسلام بعد از رحلت پیامبر(ص) مشخص شد.

وی با بیان این که مسأله غدیرمایه بقای اسلام و استمرار رسالت انبیای الهی است، افزود: اگر غدیر اتفاق نمی افتاد جبهه حق از داشتن امام بی بهره بود و دشمن راه نفوذ خودش را گسترش می داد.

امام جمعه قزوین با تأکید براین که باید از مسأله غدیر برای وحدت و همدلی مسلمانان بهره گرفت، خاطرنشان کرد: در مسأله غدیر تکمیل دین، اتمام نعمت و ولایت امیر مؤمنان(ع) ابلاغ شده است و به همین دلیل موضوع غدیر یکی از جریان‌های بی‌نظیر در تاریخ بعثت و رسالت پیامبر(ص) است.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اگر موضوع غدیر مطرح نمی شد مسأله رسالت ابتر باقی می ماند و هیچ قدمی در این خصوص برداشته نمی شد، تصریح کرد: مسأله غدیر باید از انزوا خارج و به یک فرهنگ جهانی تبدیل شود.

امام جمعه قزوین با تأکید براین که نباید این تصور پیش آید که غدیر تنها مربوط به شیعیان است، افزود: مسأله غدیر یکی از مهم ترین مسائل پایه ای دین اسلام است و مربوط به همه جامعه اسلامی است.

آیت الله باریک بین، عید غدیر را یکی از بزرگ‌ترین اعیاد مسلمانان دانست و با تأکید براین که همه تلاش ها باید در جهت جهانی‌سازی فرهنگ غدیر صرف شود، بیان داشت: متأسفانه جوامع بشری شناخت بسیار کمی از غدیر و فرهنگ غدیری دارند.

وی ادامه داد: عید غدیر روز بزرگ اسلام و عید تکمیل دین است بنابراین باید این روز بزرگ داشته شود و صفات بزرگ و الهی امام اول اسلام را برای پیروان ایشان بیان کنیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که دشمنان در تلاش هستند تا اعتقادات دینی مردم را تضعیف کنند، ادامه داد: آنها برای رسیدن به این هدف خود همه توان و سرمایه خود را به کار گرفته اند.

آیت الله باریک بین با بیان این که امروز دشمنان جنگ نرم را علیه نظام اسلامی در پیش گرفته است، گفت: در جنگ نرم شرایط سخت از حمله نظامی است و آحاد جامعه اسلامی باید هوشیار باشند تا فریب توطئه های دشمنان را نخورند.

وی با اشاره به این که امروز شبهات گسترده ای علیه اسلام و انقلاب از سوی دشمنان نظام در جامعه ترویج می شود، خاطرنشان کرد: باید با شناسایی این شبهات به آنها پاسخ قاطع داده شود./950/پ202/س

ارسال نظرات