۳۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۱۱۵۳۴۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

خرافه‌گری برنامه دشمنان برای انحراف محافل دینی جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه خرافه گری برنامه دشمنان برای انحراف در هیأت‌های حسینی است، گفت: نباید مفاهیم ارزشی چون جهاد و شهادت، صبر و شجاعت و ایثار با برخی خرافه‌ها و بدعت‌ها آمیخته شده و اصل موضوع به فراموشی سپرده شود.
حجت الاسلام ستوده، مديرکل تبليغات اسلامي استان اردبيل
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل ،حجت‌الاسلام مهدی ستوده با حضور در هیات های مذهبی ولیعصر، حسینی و انجمن شعرا دارالارشاد اردبیل با قدردانی از حضور شایسته هیئت‌ها در مناسبت های مختلف اظهار داشت: این هیئت‌ها با عزاداری‌های منضبط و منسجم خود حقیقت مسئله را که همان اخلاص و وفا‌داری به راه سید‌الشهدا است، نشان دادند و از سویی اجازه ندادند که برخی‌ها در حرکت‌های منسجم و وفاق‌گونه آنها خدشه یا خللی وارد کند.

وی تبیین اهداف امام حسین در قیام تاریخی‌اش را به هیئت ها و شعرا توصیه کرد و افزود: اگر نماز، امر به معروف و نهی از منکر و رعایت احکام و شریعت اسلام مورد توجه قرار نگیرد و یا مورد بی‌مهری قرار گیرد در آن صورت نه تنها به اسلام و احکام آن عمل نکرده‌ایم بلکه نهضت عاشورا را نیز به فراموشی سپرده‌ایم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل هدف از قیام امام حسین را روشنگری جامعه در پیمودن راه صحیح و ثواب اعلام کرد و گفت: نباید مفاهیم ارزشی چون جهاد و شهادت، صبر و شجاعت و ایثار با برخی خرافه‌ها و بدعت‌ها آمیخته شده و اصل موضوع به فراموشی سپرده شود.

حجت الاسلام ستوده به حساسیت‌های جامعه در باب بیان اهداف قیام امام حسین و تلاش دشمنان در به انحراف کشیدن این مسیر اشاره کرد و افزود: دشمنان در یک حرکت خزنده و آرام سعی می‌کنند قالب عزاداری‌‌های ما را دچار خرافه‌هایی کنند که در ذات اسلام سراغی از آن را نمی‌توان گرفت.

وی در پایان هیئت ها را به دقت و هوشیاری در خصوص دوری از خرافه‌گیری‌ها در عزاداری دعوت کرد./935/د103/س
ارسال نظرات