۲۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۱۱۵۱۰۸
نایب رییس شورای حوزه علمیه آذربایجان غربی:

حوزه‌ علمیه در تربیت اسلام‌شناسان کارآمد در عرصه جهانی بیشتر تلاش کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسوی شکوری گفت: ما امروز به اسلام‌شناسان قوی و به روز بیش از گذشته نیازمندیم و حوزه‌های علمیه باید در تربیت اسلام‌شناسان در رشته‌های مختلف برای تبلیغ معارف دینی در‌ جهان همت مضاعف داشته باشند.
ديدار بازرس حوزه علميه با امام جمعه خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، نایب رییس شواری استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی و امام جمعه خوی در ملاقات با بازرسان مرکز مدیریت حوزه علمیه قم گزارشی از وضعیت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استان آذربایجان غربی و شرایط حاکم بر حوزه‌های علمیه استان به ویژه سه حوزه علمیه شهرستان خوی ارائه کرد.

وی با قدردانی از عنایت ویژه مرکز مدیریت حوزه های علمیه به شهرستان‌ها از تشکیل شورای استانی حوزه‌ها اذعان داشت: با استانی شدن مدیریت حوزه های علمیه و عنایت مرکز مدیریت در تقویت حوزه های علمیه شهرستان ها از طریق اعزام اساتید، تدارکات مالی، تدوین مقررات و ضوابط آموزشی و اجرایی امیدواریم شاهد شکوفایی و پیشرفت کیفی و کمّی حوزه ها باشیم.

12 حوزه علمیه استان آذربایجان غربی نیازمند عنایت ویژه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه

امام جمعه خوی در ادامه با تبیین شرایط حاکم بر استان آذربایجان غربی خاطر‌نشان کرد: با توجه به مرزی بودن این استان و همسایگی با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری نخجوان و همچنین وجود اقلیت های مذهبی و دینی در بعضی از شهرستان ها لازم است مرکز مدیریت حوزه های علمیه در جهت تقویت حوزه های استان آذربایجان غربی عنایت مضاعف داشته باشد.

مبلغ دینی کارآمد از نیازهای اساسی استان آذربایجان غربی

وی از کمبود روحانی و مبلغ دینی کارآمد در بخش مهمی از روستاهای استان ابراز نگرانی کرد و گفت: در حال حاضر یکی از مشکلات اساسی استان کمبود روحانی کارآمد در حوزه فرهنگی و تبلیغی است که لازم است مورد توجه ویژه قرار گیرد.

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی به برخی از نارسایی‌ها در برنامه‌های آموزشی حوزه‌ها اشاره و اظهار کرد: توجه عمیق به بعد علمی متون آموزشی به ویژه در بخش ادبیات اعم از صرف، نحو و علوم بلاغت از ضرورت های اجتناب ناپذیر حوزه است که باید با بهره گیری از اساتید مسلّم این علوم در تقویت این نارسائی اقدام اساسی شود.

رسالت جهانی انقلاب اسلامی ایران، تربیت اسلام شناسان قوی در عصر کنونی است

وی از دانشگاه‌زدگی حوزه‌ها در برخی از برنامه‌ها گلایه و تصریح کرد: با توجه به رسالت جهانی انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی در منطقه و جهان، امروز ما به اسلام‌شناسان قوی و به روز نیاز داریم و لازم است حوزه‌های علمیه در تربیت اسلام شناسان کارآمد و قوی در رشته های مختلف علوم برای تبلیغ معارف دینی در سطح جهان همت مضاعف داشته باشند.

رییس حوزه های علمیه خوی در پایان با اشاره به سفر اخیر خود به عتبات عالیات از بارزسان حوزه‌ درخواست کرد موضوع احیای حوزه علمیه نجف و اعزام طلاب به این حوزه کهن و هزارساله را در جلسات شورای عالی مرکز مدیریت مورد بررسی قرار دهند./938/پ202/س
ارسال نظرات