۲۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۶۴۱

دیدار اعضای جمعیت هلال احمر خوزستان با امام جمعه اهواز

خبرگزاری رسا ـ اعضای جمعیت هلال احمر استان با آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، دیدار و گفت‌وگو کردند.
آيت الله موسوي جزايري و هلال احمر خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، جمعیت هلال احمر خوزستان با آیت الله موسوی جزایری، امام جمعه اهواز، امروز به مناسبت روز جهانی کاهش اثرات بلایای طبیعی دیدار کردند.

در این دیدار، آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، بیان داشت: به حکم عقل و شرع واجب است که همواره انسان در مقابله با بلایای طبیعی آماده باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که برخی از کارها عمومی و بعضی ها تخصصی است، خاطرنشان کرد: در حوادث هدایت گری و سرپرستی مردم در کار به عهده متخصصان این مقوله که همان کادر جمعیت هلال احمر است می باشد.

امام جمعه اهواز در ادامه اظهار داشت: خوشبختانه در برهه کنونی کشور ایران به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، خیلی از مجموعه ها ارتقاء پیدا کرده و در حال طی کردن حرکت تکاملی هستند.

وی در پایان سخنان خود با توصیه به آمادگی کارکنان هلال احمر و آتش نشانی در مقابله با حوادث غیر مترقبه و بلایای طبیعی، تصریح کرد: کسانی که در این راستا فداکاری می کنند حق بسیاری بر مردم دارند.

افتتاح مرکز علمی کاربردی هلال احمر در خوزستان

در این دیدار نیز، حسین درویشی، رییس جمعیت هلال احمر خوزستان در ابتدا با بیان این که 20 مهر ماه (12 اکتبر) روز جهانی کاهش اثرات بلایای طبیعی نامگذاری شده است و در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد این جمعیت پرداخت و گفت: این سازمان مردمی و عام المنفعه است و افراد به عنوان داوطلب در این جمعیت همکاری می کنند.

درویشی خدمات رسانی منظم به کاروان های راهیان نور در خوزستان، افتتاح مرکز پشتیبان عملیات امداد و نجات جنوب غرب کشور و کسب مقام نخست در مسابقات امداد و نجات کشور را از مهمترین کارهای انجام شده توسط این جمعیت برشمرد.

رییس جمعیت هلال احمر خوزستان افتتاح مرکز پیشگیری امداد و سوانح در دزفول، پایگاه امداد و نجات جاده ای در مسیر اهواز ـ خرمشهر، راه اندازی مرکز تخصصی امداد و نجات در شهرستان شوشتر در هفته آینده را از برنامه های این سازمان دانست.

وی در پایان سخنان خود از تأسیس مرکز علمی کاربردی هلال احمر در استان خوزستان خبرداد و افزود: در آینده تیمی از جمعیت هلال احمر استان به جهت پشتیبانی اردوگاه های سومالی عازم آن کشور خواهد شد./9463/پ202/ص
ارسال نظرات