۱۳ مهر ۱۳۹۰ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۱۱۴۱۱۹
معاون تبلیغ حوزه علمیه گلستان:

بصیرت بخشی به جامعه مهم ترین وظیفه امروز مبلغان دینی است

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه گلستان آگاهی و بصیرت را مهم ترین سد در مقابل هرگونه توطئه دانست و گفت: امروز بصیرت بخشی به جامعه مهم ترین وظیفه مبلغان دینی است.
معاون تبليغ حوزه علميه گلستان
به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام محمد علی فاروقی، معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه گلستان عصر چهارشنبه در همایش بزرگ سفیران بصیرت که با حضور علما، طلاب روحانیان استان در گرگان برگزار شد، با بیان این که این همایش با حضور 300 نفر از طلاب و مبلغان استان برگزار شده است، گفت: مقوله بصیرت یکی از شاخص های مهم و اساسی در نظام فکری و سیاسی افراد به ویژه مبلغان دینی است که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر اهمیت بصیرت بخشی مبلغان به آحاد جامعه، افزود: با توجه قرار داشتن در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و تحرک مشکوک دشمنان به ویژه فتنه گران در کشور نیاز به بصیرت بخشی و روشنگری بیش از پیش احساس می شود.

حجت الاسلام فاروقی، آگاهی و بصیرت را مهم ترین سد در مقابل هرگونه توطئه دانست و خاطرنشان کرد: امروز پس از گذشت بیش از سه دهه از انقلاب اسلامی ایران، مهم ترین عامل اقتدار و عظمت این نظام بصیرت و ولایت مداری ملت است.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه گلستان با اشاره به بیداری اسلامی در خاورمیانه، آن را نشأت گرفته از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران دانست و گفت: امروز انقلاب اسلامی به الگویی برای همه کشورهای جهان تبدیل شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه گزارشی از فعالیت مبلغان طرح هجرت در استان گفت: در سال گذشته بیش از هزار و360 مبلغ دینی در مناسبت های مختلف به روستاهای محروم استان اعزام شدند.

مسؤول حوزه علمیه سفیران هدایت گرگان همچنین به تأسیس این مدرسه در مرکز استان اشاره کرد و بیان داشت: مدرسه علمیه سفیران حضرت بقیة الله الاعظم(عج) گرگان از سال 88 فعالیت خود را در استان آغاز کرد.

حجت الاسلام فاروقی با اشاره به این نکته که حوزه علمیه سفیران هدایت گرگان به مدت 13 ماه در مکان استیجاری فعالیت می کرد ادامه داد: استقرار در مکانی استیجاری با همه موانع آموزشی و تبلیغی که برای طلاب فراهم کرده بود مانع از این نشد که استعداد طلاب این حوزه علمیه شکوفا نشود وخوشبختانه با تلاش های گسترده طلاب واساتید، این مدرسه در سال 88 رتبه دوم کشور را در آزمون سراسری ارزیابی سالیانه و در سال 89 رتبه اول آزمون سراسری تثبیتی را کسب کرده است.

وی در ادامه سخنان خود ضمن تشکر از اداره کل اوقاف و امورخیریه گلستان در خصوص واگذاری مدرسه تاریخی علمیه عمادیه به این حوزه علمیه، افزود: با توجه به این که این مکان از آثار فاخر با قدمت 400 ساله است، رایزنی های گسترده ای با میراث فرهنگی استان جهت مرمت و بازسازی آن صورت گرفت و انتظار می رود که مدیران میراث فرهنگی بصورت گسترده بازسازی و مرمت این مدرسه را آغاز کنند تا مانع از تخریب بنای ماندگار این حوزه علمیه تاریخی شود./950/پ203/ع
ارسال نظرات