۱۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۱۱۳۹۱۴
امام جمعه آذرشهر:

تقویت حوزه های علمیه شهرستان ها از هجرت طلاب بومی جلوگیری می کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان آذرشهر گفت: توسعه و تقویت حوزه های علمیه شهرستانی از مهاجرت طلاب بومی جلوگیری می کند.
حجت الاسلام قره سيدي، امام جمعه آذرشهر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام میرعلی اکبر قره سیدی، امام جمعه آذرشهر، در بازدید از غرفه خبرگزاری رسا در نمایشگاه مطبوعات تبریز اظهار داشت: اگر امروز شاهد کمبود روحانی در بیشتر نقاط کشور هستیم، به سبب عدم بازگشت طلاب و روحانیان تحصیل کرده در حوزه های علمیه بزرگ کشور به زادگاه خود است.

وی با بیان این که توسعه مدارس علمیه در شهرستان بایستی همراه با ارتقای سطح کیفی آموزش باشد، گفت: توسعه و تقویت حوزه های علمیه شهرستانی، مانع مهاجرت علاقه مندان به تحصیل در علوم حوزوی خواهد شد.

امام جمعه آذرشهر ادامه داد: در کنار مراکز آموزش عالی و دانشگاهی شهرستان آذرشهر، احداث حوزه علمیه برای تحصیل مبلغان دینی بسیار ضروری است، هم اکنون ده‌ها جوان این شهر برای تحصیل در علوم و معارف اسلامی به شهرهای تبریز، بناب، مراغه و قم هجرت می‌کنند.

حجت الاسلام قره سیدی خاطرنشان کرد: هجرت جوانان برای کسب معارف دینی به دیگر شهرها تبعاتی برای خانواده های آنان در پی خواهد شد، از این رو نیازمند گسترش مدارس علوم دینی در شهرستان‌ها هستیم.

وی در ادامه با تأکید بر اهتمام جدی مسؤولان نسبت به تسریع در احداث حوزه علمیه آذرشهر گفت: زمین حوزه علمیه آذرشهر از مدت‌ها قبل شناسایی و تحویل گرفته شده؛ اما به سبب کمبود اعتبارات هنوز عملیات اجرایی مسکوت مانده است.

امام جمعه آذرشهر تصریح کرد: زمینی به مساحت یازده‌هزار متر مربع برای احداث حوزه علمیه آذرشهر اختصاص داده شده که بایستی با همت مسؤولان امر مراحل ساخت و بهره‌برداری از این مرکز علوم اسلامی تسریع یابد.

وی با اشاره به مشکل کمبود روحانی در سطح شهرستان آذرشهر و ضرورت اقامه نماز جماعت در مساجد شهری، روستایی و مدارس خاطرنشان کرد: در این شهرستان 17 نفر روحانی مقیم وجود دارد که به این دلیل فقط در چند مسجد آذرشهر و برخی مساجد روستایی نماز جماعت اقامه می شود./935/پ202/س
ارسال نظرات