۰۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۱۱۳۷۴۹
امام جمعه گرگان:

آمریکایی ها به دنبال ایجاد تفرقه میان امت اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با محکوم کردن ترور برهان الدین ربانی گفت: آمریکا و هم پیمانانش نمی خواهند بین کشورهای اسلامی همکاری، همزیستی و وحدت ایجاد شود.
آيت الله نورمفيدي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان،  آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی این شهر با محکوم کردن ترور برهان الدین ربانی گفت: هر چند نیروهای طالبان، مسؤولیت این ترور را برعهده گرفته اند، اما عاملان اصلی ترور این شخصیت و عالم برجسته افغان، مخالفان صلح گروه های افغان هستند.
 
نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: ربانی مرد شایسته و وارسته ای بود و ریاست شورای صلح افغانستان را برعهده داشت و شایستگی ایجاد صلح و امنیت بین نیروهای طالبان و نیروهای جهادی را داشت.
 
به گفته وی، با توجه به حضور نیروهای آمریکایی در اطراف محل حضور و ترور ربانی، به نظر می رسد که آمریکایی ها یا خود در این جریان دست داشتند و یا موافق انجام این ترور بودند که به راحتی این بمب گذاری انجام شد.
 
وی ادامه داد: آمریکا و هم پیمانانش نمی خواهند بین کشورهای اسلامی همکاری، همزیستی و وحدت ایجاد شود که از این رو می توان فهمید که چه کسانی این شخصیت وارسته و عالم برجسته افغان را ترور کردند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به 13 مهر، سالروز هجرت امام خمینی (ره) از نجف اشرف به پاریس اشاره کرد و گفت: هر چند این هجرت برای امام که علاقمند به زیارت بقعه مبارک امام علی (ع) بود،سخت و دشوار بود، اما عامل پیروزی انقلاب اسلامی شد.
 
آیت الله نورمفیدی ادامه داد: هجرت یک ارزش اسلامی است و قرآن این مسأله را مطرح کرده که هر کس در راه خدا هجرت کند، زمین برای او گسترش می یابد.
 
وی با اشاره به  این که 13 مهر، به نام روز نیروی انتظامی نامگذاری شده، اظهار داشت: وظیفه این نیرو، حفظ امنیت است و با توجه به توصیه های مقام معظم رهبری، حفظ امنیت همراه با اقتدار نباید با خودخواهی و غرور همراه باشد، بلکه باید مهربانی، شفقت در دستور کار نیروهای انتظامی باشد.
 
به گفته آیت الله نورمفیدی، اقتدار همراه با شفقت و مهربانی وسیله خدمت به جامعه و نردبان ترقی و تکامل جامعه است.
 
خطیب جمعه گرگان به نهم مهر ماه، روز سالمندان اشاره کرد و گفت: سالمندان نیازمند کمک در جهات مختلف هستند و باید جوانان به سالخوردگان به خصوص پدر و مادر کمک کنند، زیرا این کار از وظایف اسلامی است و توفیقات برای دنیا و آخرت را به همراه دارد.

آیت الله نورمفیدی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری جشن عاطفه ها در روز گذشته اشاره کرد و گفت: بچه ها بخاطر شرایط اقتصادی و وضع نامناسب خانوادگی، قادر به تجزیه و تحلیل نیستند و ممکن است، برای آنان ایجاد عقده نماید و جشن عاطفه ها می تواند به آنان کمک کند.
 
نماینده ولی فقیه در گلستان در خطبه اول با اشاره به خطبه 109 نهج البلاغه از سخنان گوهر بار امام علی (ع) گفت: در این خطبه امام علی (ع) 4 نکته در خصوص قرآن بیان کرده که در این عالم و آخرت بسیار ارزشمند است.

وی خاطرنشان کرد: یاد گرفتن قرآن، فهم دقیق و واقعی قرآن، وارد کردن معانی قرآن به دل و همچنین زیبا تلاوت کردن 4 نکته مهمی است که از سخنان امام علی (ع) در نهج البلاغه آمده است./950/پ202/ص

ارسال نظرات