۰۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۱۱۳۶۲۸
امروز برگزار می شود؛

همایش بزرگ عالمان حماسه ساز در گرگان

خبرگزاری رسا ـ همایش بزرگ عالمان حماسه ساز با محوریت تبیین نقش روحانیت در دفاع مقدس امروز در گرگان برگزار می شود.
روحانيت و دفاع مقدس
تقی ایزد، دبیر همایش عالمان حماسه‌ساز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان از برگزاری همایش بزرگ «عالمان حماسه‌ساز» امروز با حضور شخصیت های کشوری و استانی در مصلی امام خمینی(ره) گرگان خبر داد.

وی با بیان این که این همایش با محوریت تبیین نقش روحانیت در دفاع مقدس برگزار خواهد شد، افزود: این همایش با حضور مسؤولان کشوری، فرماندهان و سرداران دوران هشت سال دفاع مقدس، خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و روحانیان رزمنده و ایثارگر برگزار خواهد شد.

ایزد با اشاره به نقش روحانیت در جنگ تحمیلی گفت: بعد از گذشت 23 سال از جنگ تحمیلی هنوز بسیاری از روحانیانی که در جبهه‌ها حضور داشتند در گوشه و کنار کشور مشغول انجام کارهای تبلیغی و فرهنگی هستند که متأسفانه در هیچ کجا نامی از آنان برده نشده است.

وی همچنین از افتتاح نمایشگاه عکس با موضوع روحانیت در دفاع مقدس در حاشیه برگزاری این همایش در گرگان خبر داد و گفت: 200 عکس و خاطره از عالمان حماسه ساز استان های گلستان و مازندران جمع آوری شده است که امروز قبل از آغاز همایش با حضور نماینده ولی فقیه در استان و فرماندهان دوران هشت سال دفاع مقدس افتتاح خواهد شد.

دبیر همایش عالمان حماسه‌ساز از انتشار عکس ها و خاطرات جمع آوری شده از سوی رزمندگان در  پنج هزار نسخه خبر داد و تصریح کرد: انتشار ویژه نامه همایش در 12 صفحه و انتشار کتاب خاطرات حضرت آیت الله نور مفیدی و پخش فیلم مستند از برنامه های اصلی این همایش است که در دستور کار قرار گرفت.

ایزد با تأکید براین که جامعه ما نیازمند شناخت بیشتری نسبت به نقش آفرینی روحانیت در جنگ تحمیلی است، گفت: شناخت جامعه امروز نسبت نقش روحانیت در دفاع مقدس بسیار کمرنگ است که باید تقویت شود.

وی، تجلیل از سی تن از علما و روحانیان حماسه ساز با اهداء تندیس و حضور دو سخنران از شخصیت های مملکتی را نیز بخش دیگری از برنامه های این همایش عنوان کرد و گفت: برگزاری این همایش حرکت منحصر به فردی در گردهمایی نیروهای ارزشی هشت سال دفاع مقدس است که با حضور طبقات و تفکرات مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و اقشار مختلف مردم برگزار می شود./950/ت303/س
ارسال نظرات