۰۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۱۱۳۵۶۱

برگزاری برنامه‌های قرآنی در حوزه علمیه امیرالمؤمنین تهران

خبرگزاری رسا ـ معاون دارالقرآن حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) تهران گفت: در هر یک از روزهای سال تحصیلی جدید یک ساعت از برنامه های کلاسی طلاب به مباحث قرآنی اختصاص می یابد.
برگزاری برنامه‌های قرآنی در حوزه علمیه امیرالمؤمنین تهران
حجت الاسلام محمدی، معاون دارالقرآن حوزه علمیه جامعه امیرالمومنین(ع) تهران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا به تشریح برنامه های قرآنی سال تحصیلی جدیدا ین حوزه پرداخت و گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در طی جلسات متعدد، مقرر شد که یک ساعت از برنامه های روزانه درسی طلاب این حوزه به برنامه های قرآنی اختصاص داده شود.

وی در تبیین این برنامه ها افزود: برنامه های هر پایه ای مطابق با دروس همان پایه تنظیم شده است که طلاب پایه اول به تلاوت قرآن با محوریت قصص قرآنی، طلاب پایه دوم به تفسیر آیاتی که بیانگر اصول فکری و اعتقادی هستند با محوریت اسماءالحسنی، طلاب پایه سوم به تفسیر آیاتی که مباحث بلاغی دارند، خواهند پرداخت.

حجت الاسلام محمدی افزود: طلاب پایه چهارم نیز به فراگیری تفسیر روایی منتخب که عبارت از روایات تفسیری که متضمن تببین روش های تفسیری است،خواهند پرداخت، همچنین طلاب پایه پنجم به تدریس کتاب روش های تفسیر قرآن و حفظ موضوعی آیات اخلاقی قرآن و طلاب پایه ششم، تبیین و بررسی و پاسخگویی به سؤالات از قرآن و حفظ موضوعی آیات اخلاقی قرآن مشغول خواهند شد.

وی ابراز داشت: برای طلاب پایه های هفت تا ده، در طول هفته دو ساعت کلاس تفسیر برگزار خواهد شد که موضوع آن بحث هایی قرآنی که در عرصه تبلیغ مورد استفاده قرار می گیرد، خواهد بود.

معاون دارالقرآن جامعه امیرالمؤمنین(ع) هدف از اجرای این برنامه های قرآنی را مطرح کردن قرآن به عنوان اهم دروس حوزوی و کاربردی کردن آیات قرآن برای طلاب عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با اجرایی شدن صحیح این برنامه های قرآنی، شاهد نهادینه شدن این دروس در دیگر حوزه های علمیه باشیم./956/پ203/ص
ارسال نظرات