۰۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۱۱۳۴۲۸
استاندار خراسان رضوی:

پیشرفت های همه جانبه کشور حاصل خودباوری ملت در پناه ولایت فقیه است

خبرگزاری رسا ـ استاندار خراسان رضوی با اشاره به رشد اقتصادی 85 درصدی ایران در سال 2010، ایران را امن ترین نقطه جهت سرمایه گذاری در منطقه خواند و گفت: این ها همه به برکت خودباوری ملت، انقلاب اسلامی و زندگی در پناه ولایت فقیه حاصل شده است.
محمود صلاحي، استاندار خراسان رضوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمود صلاحی، استاندار خراسان رضوی، امروز در مراسم گلبانگ مهر ویژه، آغاز سال تحصیلی 91-90 ، مهرماه را زمان وقوع بزرگ ترین رویداد علمی آموزشی در کشور دانست و گفت: با توجه به جایگاه علم و عالم در آموزه های دینی، آغاز سال تحصیلی، از بزرگ ترین اعیاد ما محسوب می شود.

وی، افزایش جمعیت محصلان نسبت به ابتدای انقلاب اسلامی را برگرفته از نگاه رفیع قرآن و اهل بیت(ع)، امام و رهبری به علم و عالم ذکر و تصریح کرد: رشد علمی ایران یازده برابر متوسط رشد جهانی بوده و در سال های اخیر، باوجود همه تحریم ها ایران در ده رشته علمی مهم جزو ده کشور برتر دنیا وجلوتر از کشورهای اروپایی بوده است.

صلاحی با اشاره به تقدیم سه هزار طلبه و 36 هزار دانش آموز شهید در دفاع مقدس گفت: در این جنگ هشت ساله که هیچ کشوری تاکنون جنگی به این وسعت را تجربه نکرده است، با همت و ایستادگی جوانان انقلابی به رهبری امام خمینی، سیلی محکمی به گوش استکبار جهانی نواخته شد.

وی با اشاره به رشد اقتصادی 85 درصدی ایران در سال 2010، ایران را امن ترین نقطه جهت سرمایه گذاری در منطقه خواند و ابراز داشت: این ها همه به برکت خودباوری ملت، انقلاب اسلامی و زندگی در پناه ولایت فقیه حاصل شده است چرا که همه مردم بالاخره تحت ولایت هستند؛ عده ای در ولایت شیطان که آنان را از نور به ظلمات می کشاند و عده ای نیز تحت ولایت فقیه که ادامه ولایت ائمه اطهار(ع) است و به نور منتهی می شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به جایگاه مهم علم آموزی در سیره اهل بیت(ع)ف آموزش وپرورش را فرابخشی ترین دستگاه ها خواند و ابراز امیدواری کرد: دریک نهضت نرم افزاری به رتبه اول علمی جهان دست یابیم.

در ادامه این مراسم، خانم قربان، معاون آموزش ابتدایی وزرات آموزش و پرورش، با اشاره به این سخن رهبر معظم انقلاب که تعلیم وتربیت، مساله زندگی و ولادت بخشیدن به یک انسان است افزود: این فرمایش ایشان، جایگاه رفیع معلم را نشان می دهد و اینکه امام علی(ع) فرمودند هرکه به من یک حرف بیاموزد مرا بنده خود ساخته، شامل معلمانی می شود که پیش از تعلیم دیگران، معلم خود باشد و تهذیب نفس داشته باشد.

وی ادامه داد: تنها در این صورت است که دانش اموزانی مهذب و متخصصانی متعهد پرورش می یایند.

قربان یادآور شد: راه سعادت دانش آموزان در قرار گرفتن در راه قرآن و اسلام است و این مهم تنها توسط معلمی به دانش آموز منتقل می شود که خود عامل به آموزه های دین باشد.

معاون آموزش ابتدایی وزرات آموزش و پرورش همچنین، تغییر محتوای کتاب های درسی، تقلیل تعداد کارمندان وافزایش کارآیی نیروی انسانی، توجه ویژه به ساماندهی زمان اموزش، یک نوبته شدن اکثر مدارس کشور، اختصاص مشاور به دوره ابتدایی، احیای مراکز تربیت معلم، تحقق عدالت اموزشی از طریق ایجاد مجتمع های اموزشی روستایی را از محورهای تحول این سازمان در دولت دهم برشمرد.

در پایان این مراسم نیز، محمدتقی فخریان، مدیرکل آموزش وپرورش خراسان رضوی با بیان اینکه در این استان بیشترین ساخت و ساز مدارس از سوی خیرین انجام می شود، خاطرنشان کرد: در طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش، اصل بر تغییر محتوای کتب آموزشی مقطع ابتدایی است که در این راستا، 120 نفر از معلمان در تهران جهت تدریس کتب جدید آموزش دیده اند.

وی با اشاره به جذب سه هزار نیروی جدید حق التدریس گفت: امسال بیش از یک میلیون دانش آموز در خراسان رضوی تحصیل می کنند که حتی در دوردست ترین مناطق استان هیچ دانش آموزی بدون معلم نخواهد بود.

وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر سرمایه گذاری در سه بخش نخبه پروری، علم و فناوری تأکید کرد: آموزش و پرورش در جهت تحقق این امر که راهبرد اصلی نظام اسلامی است نهایت تلاش خود را به کار خواهد بست.

گفتنی است در این مراسم که در محل در مجتمع آموزشی موقوفه عبدالله رضوی شاندیز برگزار شد، مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی، امام جمعه شهرستان های طرقبه و شاندیز و رییس بنیاد شهید و امور ایثاگران شاندیز نیز حضور داشتند./930/پ202/ص
ارسال نظرات