۰۲ مهر ۱۳۹۰ - ۲۲:۱۹
کد خبر: ۱۱۳۳۷۷

آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید مؤسسه امیرالمؤمنین اهواز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مؤسسه آموزشی امیرالمؤمنین(ع) با شرکت حدود 200 نفر از روحانیان در اهواز برگزار شد.
مراسم افتتاحيه مؤسسه اميرالمؤمنين عليه السلام
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیین افتتاحیه سال تحصیلی 90- 91 مؤسسه آموزش عالی غیر انتفاعی امیرالمؤمنین(ع) با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری، امام جمعه قم و با شرکت بیش از 200 نفر از حوزویان و روحانیان، شب گذشته در مسجد اعظم اهواز برگزار شد.

این مراسم با حضور آیت الله موسوی جزایری، رییس مؤسسه آموزش عالی امیر المؤمنین(ع)، دکترحجازی، استاندار خوزستان، حجت الاسلام خسروپناه، رییس پژوهشکده فلسفه ایران، حجت الاسلام شفیعی، رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان، دکتر حسن مروتی، رییس دانشگاه شهید چمران اهواز و حدود 200 نفر از دانشجویان این مؤسسه همراه بود.

تشریح نخستین سال تأسیس مؤسسه آموزش عالی امیر المؤمنین

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام پیمان علی نژاد، قائم مقام مؤسسه آموزش عالی امیرالمؤمنین(ع)، به ارائه گزارشی از عملکرد سال نخست این مؤسسه پرداخت و افزود: این مؤسسه سال گذشته به عنوان سال نخست فعالیت های خود را با 57 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد آغاز کرد.

وی هدف از تأسیس این مؤسسه را تبلیغ و ترویج معارف اهل بیت(ع) دانست و ابراز داشت: این مؤسسه با دو رشته تحصیلی کلام شیعه زیر گروه امامت ولایت و ادبیات عرب فعالیت می کند.

وی در ادامه به وضعیت تحصیلی دانشجو در نخستین سال تأسیس این مؤسسه اشاره کرد و افزود: میانگین معدل دانشجو در سال نخست حدود 17 بوده است و این نشان از موفقیت این مؤسسه در نخستین سال تأسیس آن است.

عملی کردن وحدت حوزه و دانشگاه از اساسی ترین عامل تأسیس مؤسسه امیر المؤمنین

در بخش دیگری از این مراسم، حجت الاسلام عبد الحسین خسروپناه، رییس پژوهشکده فلسفه ایران و استاد موسسه آموزش عالی امیرالمومنین(ع) با بیان این که ضرورت ها و نیازهای موجب شد تا این مؤسسه تأسیس شود، تصریح کرد: این مؤسسه با هدف شناخت و شناسایی معارف اهل بیت(ع) و ترویج آن در جهان می باشد.

وی با اشاره به سه انگیزه و هدف تأسیس مؤسسه امیرالمؤمنین(ع)، اظهار داشت: نخست ضرورت عملی کردن وحدت حوزه و دانشگاه، ترویج و اعزام مبلّغ به سراسر جهان به ویژه جهان عرب و سوم تأمین نیازهای مناطق مرزی به جهت هجمه های تبلیغی از اهداف تأسیس این مؤسسه هستند.

تسلط به زبان عربی از ضرورت های طلاب مؤسسه امیرالمؤمنین است

در بخش دیگری از این مراسم، رضا شیشه بر، معاون آموزش مؤسسه آموزش عالی امیرالمؤمنین(ع)، به ارائه گزارش اجرایی این مؤسسه پرداخت و گفت: این مؤسسه آموزشی وابسته به وزارت علوم و تحقیقات است.

این مقام مسؤول با اشاره به برگزاری دوره فشرده عربی در تابستان گذشته از سوی این مؤسسه، خاطر نشان ساخت: طلاب باید بتوانند در پایان تحصیلات خود در این مؤسسه به زبان عربی مسلط باشند.

معاون آموزش مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) در بخش پایانی سخنان خود قوانین و مقررات مؤسسه آموزش عالی امیرالمؤمنین(ع) برای طلاب این مؤسسه تشریح کرد.

یادآور می شود: مؤسسه آموزشی آموزش عالی امیرالمؤمنین(ع) پس از پیگیری های مجدانه آیت الله موسوی جزایری، رییس شورای عالی حوزه علمیه خوزستان، سال گذشته فعالیت های خود را در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری آغاز به کار کرد./9463 /پ202/ص
ارسال نظرات