۲۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۱۱۲۹۳۴

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ گلباران مقبره الشعرای تبریز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اختتامیه جشنواره دینی ماه در تبریز از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
خبرگزاري رسا


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با روز ملی شعر و ادب و با حضور سیدمحمدحسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام میرتاج الدینی معاون پارلمانی رئیس جمهور و جمعی از مسؤولان استانی مزار استاد شهریار در مقبره الشعرا تبریز گلباران شد.

سیدمحمد حسینی در این آئین شهریار را شاعری مردمی و دینی عنوان کرد و گفت: خدمات استاد شهریار در عرصه شعر و ادب و شناساندن فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی ماندگار بوده و آثار وی در گستره جهانی بی نظیر است.

وی اشعار استاد شهریار را حامل پیامهای مذهبی دانست و افزود: اشعار استاد شهریار نمود وحدت ملی و انسجام و همبستگی بود و جایگاه ادبی وی قابل تقدیر است.

آئین بزرگداشت شهریار شیرین سخن و مردمی با شرکت چهره‌های فرهنگی کشور و استان در مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن تبریز در حال برگزاری است

دشمن درصدد تخریب ارزش های اخلاقی است

رئیس پلیس آذربایجان شرقی در جمع کارکنان انتظامی استان اعلام کرد: دشمن با ابزار مختلف فرهنگی قصد دارد ارزشهای اخلاقی حاکم بر ایران اسلامی را کمرنگ نموده و اخلاق منحط غربی را جایگزین آن کند .

خرم نیا گفت: دشمنان با انجام برنامه های مختلف سعی دارند اخلاق اسلامی حاکم بر جامعه ما را کمرنگ کنند وبرای این کار تهاجم فرهنگی با ابزارهای خاص را در دستور کار قرار داده اند . 

خرم نیا با اشاره به ابزار های مختلف تهاجم فرهنگی ،تاکید کرد : عمده ترین ابزار دشمن عبارتند از : ماهواره ، قاچاق ، سایتهای منحرف اینترنتی و ترویج خرافات .

وی گفت : تلاش غرب در جهت براندازی اخلاقیات در جامعه ماست و می خواهند رفتارها، هنجارها و ارزشهای حاکم بر جامعه ما را به نفع خود تغییر دهند .

سردار خرم نیا گفت : دشمن برای جامه عمل پوشاندن به هدف خود سنت ها ، اداب و رسوم حاکم بر جامعه را مورد هدف قرار داده و می خواهد الگوهای حاکم بر جامه غربی را جایگزین آن کند .

فرمانده پلیس آذربایجان شرقی در خاتمه جوانان را مخاطبان اصلی دشمن در اجرای این برنامه دانست و از جوانان خواست همواره پاسدار ارزشها و هنجارهای حاکم بر جامعه خود باشند و مراقب باشند ناخواسته در دام برنامه های دشمن گرفتار نشوند .

برگزاری همایش «سنگرسازان بی‌سنگر» در آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از برگزاری همایش سالانه و بزرگ سنگر‌سازان بی‌سنگر در آذربایجان‌شرقی همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد.

مسعود محمدیان در نشست هماهنگی مسئولان استانی در زمینه برنامه‌های سی‌امین سالگرد دفاع مقدس، بر اجرای محوری برنامه‌های این هفته تاکید کرد و اظهار داشت: هفته دفاع مقدس نباید دچار فراموشی و کم توجهی شود و نقش جهادگران و سنگرسازان بی‌سنگر استان در دوران دفاع‌مقدس و حضور آنان در تمام عرصه‌های دفاع و به ویژه نقش اساسی سنگرسازان بی‌سنگر آذربایجان در عملیات‌های سرنوشت‌ساز تلاش ما را در زمینه برگزاری هر چه با شکوه‌تر این هفته بیشتر می‌طلبد.

وی بزرگداشت دفاع مقدس را تکریم شهادت و ترسیم آینده نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: برپایی و شرکت در نمایشگاه‌های مختلف و به نمایش گذاشتن آثار شهدای جهادگر در کنار تجلیل از رزمندگان جهاد کشاورزی از جمله برنامه‌های این سازمان در هفته دفاع مقدس است که به صورت سالانه برگزار می‌شود.

محمدیان با بیان اینکه امروز اگر بخواهیم مسیر عزتمند انقلاب اسلامی را ادامه دهیم باید فرهنگ ایثار و شهادت و آرمان‌های دفاع مقدس تبیین و به نسل بعدی منتقل شود، اظهار داشت: رمز پایداری و عزت انقلاب در همین مولفه‌های معنوی است که در حد اعلی در جنگ از سوی ملت ایران نشان داده شد.

فرمانده پایگاه مقاومت57 فجر سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه دفاع از میهن اسلامی همچنان باقی است و امروز جهادگران در میدان‌های جهاد اقتصادی مشغول جانفشانی هستند، افزود: هفته دفاع مقدس یادآور سال‌های حماسه، ایثار و اجرای اطاعت مخلصانه از ولی فقیه و جانشین صالح امام زمان(عج) و تابلوی جاوید و پر افتخار دلاورمردی‌ها، ایثارگری‌ها و از خود گذشتگی‌هاست.

دومین جشواره تئاتر ماه آذربایجان شرقی پایان یافت

دومین جشواره تئاتر استانی ماه توسط حوزه هنری تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی برگزار و با انتخاب آثار و هنرمندان برتر به کار خود خاتمه داد.

هیئت داوران به طور مشترک آثار "رویای نگهبان آبهای گمشده" و "شبیه شیدا" را به شرط بازنگری در متن و طراحی صحنه و کارگردانی به همراه مشاور شایسته معرفی به هشتمین جشنواره سراسری ماه دانست و اعلام کرد در نهایت یکی از این دو اثر با اصلاحات مناسب نهایی برای جشنواره سراسری انتخاب خواهد شد.

هیئت داوران همچنین گروه موسیقی نمایش "تبار خون" و طراحی صحنه و لباس نمایش "می خواستم اسب باشم" را برگزیده جشنواره اعلام کردند.

گفتنی است، دومین جشنواره تئاتر ماه از 22 تا 25 شهریور ماه با اجرای 10 نمایش در تبریز برگزار شد./935/د103/س

ارسال نظرات