۲۳ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۱۱۲۶۷۲
مدیر حوزه‌های علمیه:

هنوز نیاز جمهوری اسلامی به مباحث فقهی برآورده نشده است / دنیا تشنه معارف اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه با بیان این که هنوز نیاز جمهوری اسلامی به مباحث فقهی برآورده نشده و حوزه‌های علمیه متکفل این کار هستند، اظهار داشت: ‌این‌که در قم بنشینیم و دلمان را به سه درس خارج خوش کنیم، کافی نیست، جهان اسلام تشنه معارف اهل بیت است.
آيت الله مرتضي مقتدايي   
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله مرتضی مقتدایی، مدیر حوزه‌های علمیه امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه با اشاره به افزایش نیاز جهانیان و فراهم شدن شرایط مناسب از مبلغان دینی خواست تا فعالیت تبلیغی خود را به کشور ایران محدود نکرده و آن را به سراسر جهان گسترش دهند.
 
وی با اشاره به فعالیت‌های تبلیغی وهابیت‌ در سراسر جهان، افزود: در برلین دیدم که وهابی‌ها مسجدی را در هفت طبقه و 4 مناره ساخته‌اند و به صورت گسترده تبلیغ می‌کنند، در حالی که ما شیعیان علی‌رغم فرصت‌های بسیار زیاد معنوی، کاری انجام نداده‌ایم.
 
مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به نیاز و استقبال جهانی از معارف اسلامی تصریح کرد: ‌این‌که در قم بنشینیم و دلمان را به سه درس خارج خوش کنیم، کافی نیست؛ جهان اسلام امروز منتظر ارشاد و هدایت‌های طلاب و نشر علوم اهل بیت‌(ع) در فضای جهانی است.
 
وی با بیان این‌که حوزه‌های علمیه از صدر اسلام محل تعلیم و تعلم مباحث دینی و تربیت فقها و بزرگانی بوده است که همیشه در حفظ و حراست از اسلام و دین نقش بسزایی داشته‌اند، ابراز داشت: امروز بزرگ‌ترین افتخار نصیب طلاب علوم دینی شده است که باید قدر آن را بدانند.
 
آیت‌الله مقتدایی با بیان این‌که علما و دانشمندان اسلامی که صلاحیت داعی الی‌الله را دارند همواره حامل تبلیغ رسالت الهی بوده‌اند و دین به واسطه تلاش آنان باقی مانده است، شرایط کنونی را با گذشته متفاوت دانست و از طلاب خواست فعالیت تبلیغی خود را با توجه به این شرایط گسترش دهند.
 
وی خاطرنشان کرد: طلاب علوم دینی با توجه به امکانات بسیار مناسبی که در اختیار آنان قرار گرفته است، تبلیغ خود را به کشور ایران محدود نکرده و آن را به سراسر جهان گسترش دهند که جهان اسلام منتظر نشر علوم اهل بیت‌‌(ع) در فضای جهانی است.
 
مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان بر نیاز جمهوری اسلامی به مباحث فقهی و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی فقه، افزود: هنوز نیاز جمهوری اسلامی به مباحث فقهی برآورده نشده و حوزه‌های علمیه متکفل این کار هستند.
 
وی ادامه داد: اقدام‌های فراوانی در مدیریت حوزه و در زمینه مباحث فقهی به انجام رسیده است که اگر خدمت مقام معظم رهبری توضیح دهیم قطعا خوشحال می‌شوند و امیدواریم در سال جدید بتوانیم نتایج آن را خدمت ایشان ارایه کنیم.
 
وی در توضیح این مطلب با بیان این‌که سال گذشته طی ارسال نامه‌ای از تمام نهادهای دینی و اسلامی خواسته شد موضوع‌های مستحدثه‌ای که به نظر آنان می‌رسد برای ما ارسال کنند، از امضای حدود یکصد نامه و ارسال آن به نهادهای مختلف کشور خبر داد.
 
آیت‌الله مقتدایی اظهار داشت: پس از ارسال این نامه‌ها هزار پاسخ دریافت شد که 100 مورد آن نیاز به بحث استدلالی دارد که براساس آن مقرر شد انجمن‌های علمی حوزه‌های علمیه مرتبط با این موضوع‌ها به بحث بپردازند. /920/پ202/ص
ارسال نظرات