۲۰ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۱۱۲۴۸۷
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

بدعت و خرافه بزرگ‌ترین خطر در عرصه هنر مداحی است

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دفاع از اسلام و ولایت را مهم‌ترین وظیفه مداحان دانست و گفت: حساسیت فعالیت این قشر وظیفه آنها را در برابر جامعه اسلامی سنگین‌تر می‌کند.
حجت الاسلام سيد علي طاهري، نماينده مردم گرگان در مجلس شوراي اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا گرگان، حجت الاسلام سید علی طاهری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، امروز در جمع مداحان استان به برخی آسیب های پیش روی هنر مداحی اشاره کرد و گفت: متأسفانه امروز آسیب های بسیاری هنر مداحی را تهدید می کند.

وی با بیان این که مداحان و شاعران مذهبی باید با ظرافت بیشتر آسیب‌ها و آفت‌ها را شناسایی و سپس با استفاده از ابزارها و اطلاعات لازم و بالا بردن سطح معارف دینی، نسبت به آسیب‌زدایی از آن اقدام کنند، افزود: بروز آسیب‌ها در عرصه مداحی اثرات جبران ناپذیری خواهد داشت.

نماینده مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی، خلوص نیت و رفتارهای خانوادگی را سبب اثرگذاری روی مخاطبان و کلید موفقیت بزرگان در این عرصه عنوان کرد و اذعان داشت: اعضای خانواده مداح در اجتماع الگوی مردم خواهند بود.

وی، تفسیر قرآن و تبلیغ دین را یک کار بسیار تخصصی خواند و تاکید کرد: مداحان باید نسبت به این امر توجه ویژه ای داشته و این امر مهم را به صاحبانشان این عرصه یعنی مبلغان دین بسپارند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان این که مداحی و مدیحه‌سرایی فرصت ویژه‌ای برای بیان فضایل اهل‌بیت(ع) است، تصریح کرد: مداحان هنرمندانی هستند که با استفاده از هنر مداحی خود پیام رسانان واقعی فضایل و صفات ارزشمند ائمه اطهار(ع) به جامعه می‌شوند.

حجت الاسلام طاهری، دفاع از اسلام و ولایت را مهم‌ترین وظیفه مداحان دانست و گفت: حساسیت فعالیت این قشر وظیفه آنها را در برابر جامعه اسلامی سنگین‌تر می‌کند. 

وی با اشاره به نقش مداحان در ترویج شعائر دینی در جامعه‌ افزود: مداحان به عنوان اقشار تأثیر‌گذار جامعه باید همه توان خود را برای رشد و تقویت باورهای دینی مردم به ویژه نسل جوان به کار گیرند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این که وظیفه مداحان افزایش معرفت واقعی مردم نسبت به ائمه اطهار(ع) است، خاطرنشان کرد: حفظ و تقویت رسالت ائمه معصومین از مسؤولیت‌های سنگین مداحان است که باید از سوی این قشر مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام طاهری، بدعت و خرافه را بزرگترین خطر برای هنر مداحی دانست و خاطرنشان کرد: مداحان باید از بیان مطالب غیر واقعی و بدون سند پرهیز کنند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان این که دشمنان اسلام به دنبال خدشه‌دار کردن ارزش های دینی هستند، گفت: ترویج خرافه و بدعت در عزاداری ها به ویژه ماه محرم از توطئه‌های دشمنان است که باید شناسایی و خنثی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش دشمنان نظام اسلامی برای تضعیف اعتقادات دینی نسل جوان اشاره کرد و با بیان این که باید با همه توان جلوی توطئه‌های شوم دشمنان ایستادگی کنیم، ادامه داد: مداحان باید با بصیرت و آگاهی نسل جوان را از نقشه‌های شوم دشمن آگاه کنند./950/پ202/س
ارسال نظرات