۱۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۱۱۲۱۰۲

سنگ فرش‌های صحن بزرگ حرم حضرت معصومه بهسازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر فنی و مهندسی آستانه کریمه اهل بیت(ع) از آغاز برخی فعالیت‌های عمرانی در حرم مطهر حضرت معصومه خبر داد.
حرم حضرت معصومه


مهندس حسین سروش، مدیر فنی و مهندسی آستانه کریمه اهل بیت(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از آغاز برخی فعالیت‌های عمرانی در حرم مطهر حضرت معصومه خبر داد و گفت: در راستای نوسازی و بهسازی صحن‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س)، سنگ فرش‌های صحن بزرگ بازسازی، بهسازی و کف سازی می‌شود.

مهندس سروش در خصوص تعویض سنگ فرش‌های صحن بزرگ حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: این کار از سه روز پیش آغاز شده و امیدواریم قبل از ماه محرم به بهره برداری برسد تا زائران بتوانند به راحتی به زیارت بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) مشرف شوند.

وی یادآور شد: این کار با مطالعه دقیق مدیران بخش فنی و تایید مسؤولان عالی‌رتبه آستانه کریمه اهل بیت علیها السلام صورت گرفته است.

مهندس سروش در خصوص مشخصات فنی این کار عمرانی گفت: برای تغییر سنگ‌ فرش‌های صحن بزرگ از سنگ گرانیت نهبندان 50*50 سانتی متر با ضخامت 5 سانتی‌متر استفاده می‌شود.

وی از تغییر آبنمای داخل صحن بزرگ خبر داد و افزود: آبنمای داخل صحن نیز بهسازی و نوسازی می‌شود و به شکلی بسیار زیبا طراحی خواهد شد، همچنین آبخوری‌های بسیار مناسبت برای زائران و مجاوران در این صحن تدارک دیده شده است.

مدیر فنی و مهندسی آستانه کریمه اهل بیت(ع) با اشاره به استقبال بسیار گسترده زائران حرم حضرت فاطمه معصومه(س) از اقصی نقاط جهان گفت: با تعویض سنگ‌ فرش‌ها و تغییرات در نظر گرفته شده، صحن بزرگ حرم روحیه شادتر و بهتری به خود خواهد گرفت و خدمات بیشتری به زائران و مجاوران ارائه خواهد شد.

وی یادآور شد: این نخستین گام اساسی است که در بخش فنی حرم مطهر حضرت معصومه(س) صورت می‌گیرد؛ البته برنامه‌های مختلفی جهت بهسازی، نوسازی و تغییرات فنی در حرم در نظر گرفته‌ایم که با تامین اعتبارات لازم و تایید مدیران ‌این اقدامات در آینده اجرایی خواهد شد.

مهندس سروش تصریح کرد: با توجه به افزایش حضور زائران از اقصی نقاط جهان اسلام به شهر مقدس قم جهت زیارت بارگاه ملکوتی حرم حضرت فاطمه معصومه(س)، بهسازی و نوسازی برخی از بخش‌های حرم بسیار ضروری است تا خدمات و امکانات بیشتری در اختیار زائران قرار گیرد./917/ت302/ع

ارسال نظرات