۱۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۱۱۱۹۷۹

چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ تبلور فرهنگ یک جامعه نشان دهنده رشد منطقه در همه شاخص هاست، تأمین 30 خشت طلا برای حرم علوی از سوی خیرین شوشتر و راهیابی سه مربی خوزستانی به مسابقه‌ نمایش نامه خوانی رضوی از جمله اخبار کوتاه خوزستان است.
اخبار کوتاه استان خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، عدنان الوان پور، بخشدار و رییس انجمن کتابخانه های عمومی الوان، در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان گفت: جامعه ای مورد مباهات است که یادگیری علم در آن اولویت قرار داده شود و کتابخانه های مفید، جامع و پویا از مهم ترین شاخص های فرهنگی و آبروی فرهنگی و معنوی هر جامعه ای هستند.

وی با اشاره به این که کتابخانه باید محلی برای بهره گیری طبقات عموم مردم و نخبگان جامعه باشد، زیربنای جهاد اقتصادی را جهاد فرهنگی دانست و خاطر نشان کرد: کتابخانه یکی از اصول رشد فرهنگی است و تبلور فرهنگ در یک جامعه نشان دهنده رشد منطقه در همه شاخص هاست.

وی همچنین خواستار همکاری و مساعدت کلیه اعضای انجمن در خصوص ارایه راهکارهای جذب کمک خیرین به انجمن و توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه شد و بر عضویت کلیه کارکنان ادارات و سازمان های شهرالوان در کتابخانه های عمومی تأکید کرد.

الوان پور، یادآور شد: اداره آموزش و پرورش شهر الوان نیز باید جهت تشویق دانش آموزان جهت عضویت در کتابخانه عمومی اقدامات لازم را به عمل آورد و فضای مدرسه را گاهی اوقات به کتابخانه منتقل کرده و از پتانسیل کتابخانه های عمومی نهایت استفاده را ببرد.

تأمین 30 خشت طلا برای حرم علوی از سوی خیرین شوشتر

محمدزمان یزدانیان، مسؤول ستاد عتبات عالیات شوشتر اظهار داشت: در ماه‌های گذشته با اطلاع رسانی بسیار زیادی که در سطح شهرستان شوشتر انجام شده توانستیم مشارکت مردمی را به سوی تأمین طلا برای حرم علوی سوق دهیم که بیش از 30 خشت طلا در این مدت تأمین شده است.

وی با اشاره به اینکه ارزش مادی این 30 خشت طلا بالغ بر 300 میلیون ریال است، تصریح کرد: مردم در این زمینه همکاری بسیار زیادی داشته‌اند و با اعطای طلاهای شخصی به صورت نذری و اعطایی مشارکت فعال داشتند که این خود بسیار جالب توجه است.

یزدانیان، با تأکید بر اینکه شهرستان شوشتر سهم بسیار زیادی در ساخت ایوان طلای حرم علوی خواهد داشت، افزود: شوشتر با اعطای 600 خشت طلا مطمئنا سهم بسیار زیادی در بازسازی ایوان طلای حرم علوی خواهد داشت و این خود توفیقی بزرگ برای مردم این شهرستان است.

وی با بیان اینکه مردم شوشتر تمایل بسیار زیادی برای کمک به ساخت حرم امام علی(ع) دارند و در این زمینه استقبال بسیار زیادی نشان می‌دهند، اضافه کرد: هدایای بسیار زیادی در ماه‌های گذشته برای بازسازی ایوان طلای حرم علوی از طرف مردم شوشتر جمع‌آوری و به ستاد مرکزی تحویل شده است.

وی با اشاره به کمک‌های مردمی به ستاد بازسازی عتبات عالیات در سال‌های گذشته، ادامه داد: در سال 85 که هنوز ستادی برای بازسازی عتبات عالیات تشکیل نشده بود، بسیجیان شهرستان شوشتر با کمک‌های خود توانستند900 گرم طلای24 عیار و بیش از 100 میلیون ریال وجه نقد برای بازسازی عتبات عالیات اهدا کنند که این ارقام بسیار قابل توجه است.

راهیابی سه مربی خوزستانی به مسابقه‌ نمایش نامه خوانی رضوی

عبدالنبی شاکریان، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: چهار برگزیده خوزستانی به همراه 26 برگزیده‌ دیگر از استان‌های مختلف کشور در مرحله حضوری جشنواره «دهه کرامت» که در مشهد برگزار می‌شود، شرکت می کنند.

وی افزود: نمایش‌نامه‌های «روایت هشتم» نوشته‌ ساغر لطیفی نژاد به کارگردانی سعید بنی اسد، «لحظه‌های نو» نوشته‌ مریم انصاری کاری از ساغر لطیفی‌نژاد، «کفتر طلا» با کارگردانی عادله پور مقامی و «پا پر» به نویسندگی و کارگردانی مرجان ظریفی از مربیان و اعضای مراکز کانون شهر اهواز از بین 153 گروه متقاضی، بدون قید رتبه و بر اساس حروف الفبایی استانی به عنوان گروه‌های برتر اعلام شدند.

کمک کارکنان کتابخانه های عمومی اندیمشک به مردم سومالی

لطفی بافنده، رییس اداره کتابخانه های عمومی اندیمشک گفت: کارکنان و کتابداران اداره کتابخانه های عمومی اندیمشک در پی دعوت دفتر مقام معظم رهبری از هموطنان برای کمک به مردم قحطی زده سومالی، در یک اقدام خداپسندانه با اهدای یک روز حقوق خود به یاری مردم کشور آفریقایی سومالی شتافتند.

وی تصریح کرد: کتابداران و کارکنان با اهدای یک روز حقوق خود و همچنین کمک مالی به مبلغ 15 میلیون ریال جهت کمک به مردم قحطی زنده سومالی، مبلغ اهدایی را به شماره حساب اعلام شده بانک ملی واریز کردند.

برگزاری جشن شعر در شوشتر

حجت الاسلام علی فدیعمی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر، ابراز داشت: این همایش با هدف تشویق و ترغیب جوانان شاعری که در جشنواره های مختلف ادبی حائز رتبه شده اند، صورت می گیرد.

وی فعالیت انجمن ادبی اندیشه شوشتر را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و افزود: اعضای انجمن ادبی اندیشه تاکنون افتخارات زیادی را در سطح منطقه و کشور به دست آورده اند که یکی از رموز موفقیت آنان برگزاری منظم سلسله جلسات هفتگی در روزهای جمعه و تشکیل کارگاه های آموزشی در طول هفته است.

حجت الاسلام فدعمی، اضافه کرد: در این جشن شعر که برای نخستین بار برگزار می شود و با ضیافت ناهار همراه است، شاعران جوان و پیشکسوت شوشتر بهترین و آخرین سروده ها و دلنوشته های خود را به ویژه در حوزه شعر آیینی، انتظار و دفاع مقدس قرائت می کنند و در پایان به شاعرانی که برای شهرستان با شرکت کردن در همایش ها افتخار کسب کرده اند با اهدای جوایزی تقدیر به عمل می آید./9461/پ202/ص
ارسال نظرات