۱۰ شهريور ۱۳۹۰ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۱۱۱۹۳۳

نخستین جشنواره ملی حجاب‌، زینت آفرینش در بابل برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ نخستین جشنواره ملی «حجاب، زینت آفرینش» با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در شهرستان بابل برگزار می شود.
حجاب
محمد اکبرزاده روشن، مسؤول ستاد یاوران نماز بابل، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا از برگزاری جشنواره ملی «حجاب، زینت آفرینش» در این شهرستان خبر داد.

وی، ایجاد فضا‌سازی در جامعه و گسترش فرهنگ حجاب و عفاف با شناخت و آگاهی از پذیرش این امر و عمل به آن و زمینه‌سازی برای امر به معروف از سوی خانواده، مدیران و مبلغان و مربیان را از جمله مهم ترین اهداف برگزاری این جشنواره ملی اعلام کرد و گفت: زمان برگزاری این جشنواره شش ماهه دوم امسال است که به به زودی اعلام خواهد شد.

روشن با اشاره به این که تدوین سی عنوان برای فراخوان مقاله این جشنواره ملی، گفت:  «دلایل بد حجابی و ارائه پیشنهادات»، «نقش خانواده در گسترش فرهنگ حجاب»، «نقش روحانیان و مساجد»، «چگونه حجاب را همانند بعضی از نیازهای ضروری جامعه تبلیغ کنیم» از موضوعات این جشنواره است.

وی ضمن اشاره به تعداد مقالات ارائه شده در جشنواره نماز، افزود: در جشنواره کشوری «نماز، آبشار رحمت الهی» که از سوی همین ستاد سال گذشته در بابل برگزار شد از سراسر کشور قریب به یک هزار و صد مقاله و یکصد و ده کلیپ و فیلم ارسال شد که استان مازندران با تعداد 363 اثر رتبه اول، تهران با 275 دوم را در تعداد مقالات ارائه شده کسب کردند و کمترین مقاله از ایلام با تعداد 19 اثر بود که با توجه به تجربه کسب شده پیش‌بینی می‌شود در این جشنواره بیش از دو هزار مقاله و یک صد و 50 کلیپ و فیلم ارسال شد. 

روشن با اشاره به جایگاه حوزوی بابل در سطح کشور، گفت: در دوره ای بیش از صد مدرسه علمیه در این شهرستان فعال بود و بر اساس برخی منابع 300 مجتهد که مورد تأیید بسیاری از علمای تراز اول کشور بودند در بابل مشغول به فعالیت حوزوی بودند که یکی از این شخصیت های برجسته شهرستان علامه سعیدالعلما است.

مسؤول ستاد یاوران نماز بابل با بیان این که این شهرستان در برگزاری همایش های ملی در حوزه دین و فرهنگ بسیار نقش آفرین بوده و هست، ادامه داد: برگزاری چنین همایش و جشنواره‌ای در این شهرستان نشان از باورها و دغدغه‌های مردم این منطقه دارد تا معضل بد حجابی در کشور از بین برود.

وی در پایان افزود: زمان فراخوان مقاله و زمان و مکان برگزاری جشنواره کشوری «حجاب ، زینت آفرینش» به زودی اعلام می‌شود./950/پ203/س
ارسال نظرات