۰۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۱۱۱۶۸۴

حوزه علمیه خواهران اهر راه‌اندازی می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهر گفت: مجوز راه اندازی نخستین حوزه علمیه خواهران این شهر از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور صادر شده است.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر
حجت الاسلام جواد حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: مجوز تأسیس حوزه علمیه خواهران شهرستان اهر از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور گرفته شده است.

وی با بیان اینکه زمینی برای احداث ساختمان این مرکز علوم اسلامی شناسایی شده است، خاطر‌نشان کرد: در صورت تامین اعتبار کلنگ احداث نخستین مدرسه علمیه خواهران اهر به زمین زده خواهد شد.

امام جمعه اهر ادامه داد: احتمال انتشار فراخوان پذیرش طلبه برای سال تحصیلی 90-91 در حوزه علمیه خواهران اهر وجود دارد، اما هنوز تصمیمی از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور اعلام نشده است.

حجت الاسلام حاجی زاده همچنین از اجرای طرح توسعه حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) اهر در آینده نزدیک خبر داد و اظهار داشت: هم اکنون این مرکز آموزش علوم اسلامی با زیربنایی بیش از 1500 مترمربع فعالیت می کند که با اجرای طرح توسعه فضای آموزشی و اداری تا بیش از دو هزار مترمربع افزایش خواهد یافت.

امام جمعه اهر با بیان این‌که 75 طلبه در شش پایه تحصیلی در حوزه علمیه امام صادق(ع) مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: در صورت بهره‌برداری از طرح توسعه این مرکز قادر به پذیرش بیش از 150 طلبه خواهیم بود.

حجت الاسلام حاجی زاده در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح تاریخ فقهی و حوزوی این شهرستان اظهار داشت: با وجود پیشینه تاریخی و درخشان اهر، به خصوص مسجد جامع، حوزه علمیه و مقبره عارف بزرگ جهان اسلام شیخ شهاب الدین اهری، هنوز این شهر یکی از مناطق محروم استان به شمار می‌رود./935/پ203/س
ارسال نظرات