۰۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۱۱۱۵۴۹
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

اسلام‌خواهی در دنیا به اوج خود رسیده است

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اوج‌گیری اسلام خواهی در دنیا اشاره کرد و با بیان این که این مسأله سبب هراس غربی‌ها شده است، افزود: امروز ارزش‌های ناب اسلامی در کشورهای دنیا درحال نهادینه شدن است.
سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در جمع نمازگزان جمعه گرگان به تحولات رخ داده در خاورمیانه اشاره کرد و با بیان این که خیزش های مردمی در کشورهای منطقه به تأسی از حضور با صلابت ملت ایران در صحنه های مختلف است، گفت: امروز مردم در مصر، لیبی و دیگر کشور های اسلامی با تجمع اعتراض آمیز حمایت خود را از مردم بی دفاع فلسطین اعلام می کنند.

وی با بیان این که ملت های آزاده و مسلمان منطقه دیگر زیر بار زور و دیکتاتوری نخواهند رفت، خاطرنشان کرد: امروز مردم منطقه خاورمیانه جدیدی را طراحی کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که مردم منطقه راه جدیدی را برای ادامه مسیر در کشورهای خود طراحی کردند، افزود: امروز ملت های مسلمان منطقه دیگر اجازه نخواهند داد آن طرحی که کشورهای غربی به ویژه آمریکا به دنبال اجرای آن در منطقه بودند اجرایی شود.

حسینی، نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی امام راحل به عنوان روز جهانی قدس را زمینه ساز یک شور و نشاط انقلابی در ملت های مسلمان دنیا دانست و خاطرنشان کرد: حرکت های آزادی خواهانه ملت های مسلمان منطقه نشانه هایی از همان شور و نشاط انقلابی است.

وی، وحدت و همدلی را رمز پیروزی ملت‌های مسلمان در برابر استکبار دانست و با بیان این که دشمنان اسلام همواره به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه درمیان ملل اسلامی هستند، بیان داشت: امت اسلامی باید هوشیار باشند و با همبستگی خاورمیانه ای با محوریت اسلام ناب محمدی طراحی کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنان خود به پیشرفت های ایران اسلامی در عرصه های مختلف اشاره کرد و با بیان این که امروز ایران در اوج اقتدار قرار دارد، گفت: علیرغم تحریم ها و تهدید های سی ساله نظام سلطه علیه کشور اما نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امروز به عنوان یک کشور تأثیر‌گذار در منطقه و عرصه‌های بین المللی مطرح است.

حسینی با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران مسیر های توسعه و پیشرفت را هر روز با شتاب طی می کند، گفت: باوجود تحریم های صورت گرفته عزت و عظمت ملت ایران هر روز در عرصه های مختلف بیشتر می شود.

وی همچنین به اوج اسلام خواهی در دنیا اشاره کرد وبا بیان این که این مسأله سبب هراس غربی ها شده است، افزود: امروز ارزش های ناب اسلامی در سراسر کشورهای دنیا درحال نهادینه شدن است./950/پ202/س
ارسال نظرات