۰۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۱۱۱۵۴۴
آیت الله نورمفیدی:

روز قدس روز اتحاد حقیقی امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان، روز قدس را روز آزمایش امت اسلامی و روز جلوه و اتحاد حقیقی امت اسلامی دانست و گفت: این روز با عظمت باید تا آزادی کامل قدس ادامه داشته باشد.
راهپيمايي روز قدس در قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با قدردانی از حضور پر شور مردم در راهپیمایی صبح امروز گفت: این جضور ملت ایران پاسخ کوبنده ای به همه زورگویان عالم بود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که دولت فلسطین سابقه دیرینه دارد، افزود: دولت فلسطین یک دولت قانونی است و هرگز نخواهیم گذاشت، یک دولت ظالم و متجاوز به جای آن به وجود بیاید.

امام جمعه گرگان با اشاره به این که امام راحل از شروع نهضت خود منطقش این بود که رژیم صهیونیستی یک غده سرطانی است و باید از صحنه روزگار حذف شود، ادامه داد: امام راحل تاکید داشتند که همان دولتی که در گذشته وجود داشته، باید در آنجا تشکیل شود و این نظریه از سوی هر انسان آزاد و منصفی مطرح خواهد شد.
 
وی ادامه داد: انسان های منصف، نظریه امام خمینی(ره) را قبول دارند و تأکید بر این مسأله دارند و از منظر قانونی، شرعی و اریخی نیز بحثی وجود ندارد.
 
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: امام راحل از نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی در سال 58 و ماه مبارک رمضان، اطلاعیه ای صادر کردند که مبنای آن را آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس انتخاب کردند.

آیت الله نورمفیدی با تأکید براین که روز قدس باید تا آزادی کامل قدس ادامه داشته باشد، گفت: زمانی که ندای بیش از یک میلیارد مسلمان بلند شود، بنیان ظلم و استکبار از ریشه کنده خواهد شد و همین فریادها بود که مردم کشورهای مصر، تونس و لیبی توانستند در برابر ظالمان کشور خود، به پیروزی دست یابند.
 
وی، روز قدس را روز آزمایش امت اسلامی و روز جلوه و اتحاد حقیقی امت اسلامی دانست و ادامه داد: به یقین فسطین روزی آزاد می‌شود، زیرا این سنت خدا است و اراده خدا همیشگی است و حق مظلوم از ظالم گرفته می شود.
 
نماینده ولی فقیه در گلستان در بخش دیگری از سخنان خود اوضاع لیبی و دیکتاتور این کشور اشاره کرد و با بیان این که اتحاد و همدلی مهم ترین اصل در هر انقلابی است، خاطرنشان کرد: انقلابیون باید با وحدت و هوشیاری اجازه دخالت بیگانگان در امور کشورشان را ندهند.

وی ضمن گرامیداشت هفته دولت گفت: باید منصفانه کارها را ببینیم و جنبه مثبت کارها را در نظر و جنبه های منفی را نقد عالمانه برای علاج کارها داشته باشیم.
 
آیت الله نورمفیدی افزود: دولت‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به غیر از آنهایی که با اساس و تفکر امام خمینی‌(ره) موافق نبودند، بقیه همه تلاش کردند و دولت‌هایی که از بطن مردم بودند و دولتی که دلسوزانه برای مردم گام بردارد، انسان‌های خوبی هستند.
 
به گفته وی، مردم باید هم آدم‌ها و کارهای خوب را ببینند و هم نقص‌ها و عیب‌ها را ببینند و مسؤولان نباید از این عیب و نقص‌ها برنجند، که البته باید بیان این عیب و نقص‌ها به عنوان یک انتقاد سازنده باشد. 
 
آیت الله نورمفیدی در خطبه اول، با اشاره به خطبه 109 نهج البلاغه، از سخنان گوهربار امام علی‌(ع) گفت: راه‌های بسیار زیادی برای رسیدن به خدا وجود دارد که امام علی‌(ع) به خوبی این راه ها را نشان داده است.

وی یادآور شد: البته انسان باید، خود به خوبی این راه ها را بشناسد و آن را ادامه دهد تا به خواسته و مقصود نهایی خود که همانا پروردگار باریتعالی است، برسد./950/پ201/س
ارسال نظرات