۲۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۱۱۱۰۹۷
امام جمعه گرگان:

‌ارزش‌های انقلاب با اقتدار بیشتری در کشور دنبال می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به این که ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی همانند روز های ابتدایی انقلاب در کشور جریان دارد، گفت: آن ارزش ها حتی امروز با استحکام بیشتری در کشور دنبال می شود.
آيت الله نور مفيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی مرکز استان گفت: امروز شعارهای اول انقلاب که مردم، برای استقلال و آزادی کشور، سر می دادند، با همان استحکام ادامه می یابد.
 
نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به دیدار دانشجویان با مقام معظم رهبری در هفته گذشته‌ افزود: امروز انقلاب ما به ثباتی رسید که انقلاب های دیگر اگر این مدت زمان از به ثمر رسیدن آن می گذشت، این ثبات را نداشت و آرام آرام منحرف می شد.
 
به گفته وی، یکی از آن شعارهای آن زمان «استقلال» به عنوان از شعارهای اساسی ملت در اوایل انقلاب بود، که امروز هیچ کشوری، نمی تواند ادعا کند که در خصوص استقلال از ایران قوی تر است. 

امام جمعه گرگان تصریح کرد: استقلال ایران باعث شده که جمهوری اسلامی ایران، حرفی برای گفتن داشته باشد و حرف هایش را به صورت شفاف و صریح در مجامع بین المللی و جهانی بزند.

وی با اشاره به این که در فضایی که ابرقدرت های جهان می خواهند، همه دنیا را زیر چتر خود ببرند ایران اسلامی، به این استقلال دست یافته، ادامه داد: این کشورها، هیچ وقت در چنین مواقعی ساکت نمی نشینند و سعی دارند بر همه کشورها تسلط داشته باشند.
 
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که یکی دیگر از شعارهای ملت ایران، خود اتکایی بود که همیشه مورد تأکید امام خمینی(ره) بود، ادامه داد: امام راحل همیشه تاکید داشتند که شعار، ما می توانیم باید در سرلوحه کارها باشد و شعار ما نمی توانیم از قاموس و فرهنگ ما حذف شود که اگر این مهم نبود، امروز به این پیشرفت‌ها در زمینه‌های ‌علمی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی دست پیدا نمی‌کردیم.

وی ادامه داد: سعی ما بر این است که احکام اسلامی در این کشور پیاده شود، اما نمی‌توانیم، آن‌گونه که باید و شاید به صورت کامل این احکام پیاده شود، نمی‌توانیم، اجرا کنیم؛ اما باید سعی در اجرای صحیح آن نیز داشته باشیم.

امام جمعه گرگان تاکید کرد: حکومت علوی باید در جامعه پیاده شود و باید همه همت کنیم تا حکومت علوی در جامعه داشته باشیم، زیرا در حکومت علوی می توانیم، شاهد عدالت و عدالت‌خواهی در جامعه به صورت یک‌سان باشیم.

خطیب جمعه گرگان در ادامه گفت: امروز دنیا، توسعه دارد، اما عدالت در دنیا دیده نمی‌شود، زیرا دنیا تنها به فکر مسائل اقتصادی و علمی است و توجهی به عدالت ندارد؛ اما ما خواهان پیشرفت با عدالت هستیم.
 
آیت الله نورمفیدی اظهار داشت: نباید امروز با توجه به این که ایران در مسیر توسعه قرار گرفته، انتظار بیش از حد داشته باشیم، همه مردم و مسؤولان باید تلاش کنند و در وسط میدان باشند تا با هر عیب و نقصی که داریم، عدالت و توسعه را با هم داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی قدس گفت: هر چند نمی‌توانیم به صورت مستقیم با رژیم صهیونیستی روبه‌رو شویم؛ اما حضور گسترده و یکپارچه مردم، در این روز، می‌تواند، مرهمی بر زخمی‌های بی‌شمار فلسطینی‌ها باشد و با حضور خود، پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی از آنان داشته باشیم و این حضور‌ می‌تواند مؤثر باشد.
 
امام جمعه گرگان با اشاره به دوم شهریور، آغاز هفته دولت یادآور شد: همه دولت مردان باید در این ایام، گزارش های موثری به مردم بدهند و خدمات صادقانه به صورت شفاف و صریح بازگو کنند، ضمن این که در این بین باید یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر که از فرزندان صالح امام و انقلاب بودند، گرامی داشته شود.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با قدردانی از خدمات دولت نهم و دهم گفت: ضمن این قدردانی ها، باید مسائلی هم تذکر داده شود که از آنها، مسأله بیکاری جوانان است که دامن‌گیر بیشتر خانواده شده و مشکلاتی را در جامعه ایجاد کرده است.
 
آیت الله نورمفیدی افزود: اگر مردم ما مشکلی به نام بیکاری در جامعه نداشته باشند، مشکلات دیگر نمی تواند، جامعه ما را مورد تعرض قرار دهد و از سوی دیگر اگر مسائل اقتصادی کشور با برنامه ریزی در زمینه تولید حل شود، مشکل بیکاری تا حدودی برطرف خواهد شد. 

وی همچنین از مسؤولان خواست در در خصوص پول خرید گندم کشاورزان برنامه ریزی داشته باشند، زیرا کشاورزان هزینه‌های زیادی در این خصوص پرداخت کرده اند و برای پول های آن نیز برنامه ریزی کرده اند. 
 
آیت الله نورمفیدی در ادامه با اشاره به سالروز کشتار مردم در مسجد گوهرشاد به دست عوامل رضاخان گفت: در این روز، نیروهای رضاخان عده زیادی را به شهادت رساندند و خواسته مردم در آن تحصن و تجمع در زمینه کشف حجاب و زیر پا گذاشت ارزش های اسلامی از سوی نیروهای رضا خان بود.
 
به گفته وی، حتی در آن روز، عده ای از مردم زنده بگور شدند و همچنین در این روز، مسجد الاقصی از سوی نیروهای صهیونیست به آتش کشیده شد که روز جهانی مسجد نامگذاری شده است.

آیت الله نورمفیدی، همچنین به فرا رسیدن لیالی قدر اشاره کرد و گفت: همه مسلمانان باید قدر این شب ها را بدانند، زیرا معلوم نیست که تا سال آینده کسی زنده باشد یا نه و این فرصت نیز بسیار اندک است و باید از خدا با خلوص نیت دعا و استغفار کنیم، زیرا هیچ دعایی که با نیت پاک باشد، بی اثر نمی ماند.
 
نماینده ولی فقیه در گلستان در خطبه اول با اشاره به فرازی از خطبه 109 نهج البلاغه از سخنان گوهربار امام علی (ع) گفت: بهترین وسیله برای نزدیکی و ارتباط با خدا، توسل، ایمان و جهاد در راه خدا با نیت پاک و خالص است.
 
به گفته خطیب جمعه گرگان، اخلاص در واقع به معنای آن است که در برابر خدا خالص و پاک باشیم و دست به دامان خدا بوده و غیر خدا را امید نداشته باشیم و انسان باید وجودش را از غیرخدا خالص کند.

وی اظهار داشت: اخلاص مطابق با فطرت انسان است و این فطرت به انسان یاد می دهد که در عالم وجود هیچ موثری جزء خدا وجود ندارد. 

امام جمعه گرگان یادآور شد: نمازهای یومیه در شبانه روز، حج عمره به جای آوردن، زکات، روزه، صله رحم و مخفیانه صدقه دادن، نیز از دیگر راه‌های نزدیکی و ارتباط با خدا است./950/پ201/س
ارسال نظرات