۱۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۱۱۰۵۱۲
عضو شورای استانی حوزه‌ علمیه آذربایجان شرقی‌:

تنها حضرت خدیجه، شایسته مادری حضرت زهرا بود

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی با تشریح فضائل اخلاقی و معنوی حضرت خدیجه(س) گفت: تنها ام المؤمنین(س) شایسته مادری حضرت فاطمه(س) بوده است.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر
حجت الاسلام ناصر حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که در سالروز وفات حضرت خدیجه(س) صورت گرفت، اظهار داشت: در شرایطی که پیامبر اسلام مورد هجمه شدید و فشارهای روانی کفار عرب قرار داشت، حضرت خدیجه اولین بانویی بود که به اسلام گروید و نماز گزارد.

وی با تأکید بر این‌که فضائل علمی، اخلاقی و معرفتی حضرت خدیجه(س) مورد غفلت واقع شده است، تصریح کرد: با وجود این‌که مستندات تاریخی بر اوج شخصیت اخلاقی و معرفتی آن بانوی مکرم اسلام اشاره کرده‌اند، هنوز تعدادی از مبلغان در سالروز وفات آن حضرت تنها به مساعدت مالی ایشان در جهت گسترش مبانی دینی اسلام می پردازند.

حجت الاسلام حاجی زاده با اشاره به عشق و علاقه حضرت محمد(ص) نسبت به حضرت خدیجه(س) گفت: عدم ازدواج مجدد پیامبر اکرم در دوران حیات حضرت خدیجه نشانگر جاذبه های معنوی و فضائل اخلاقی بی شمار آن بانوی مکرم اسلام است.

امام جمعه اهر با تاکید بر اینکه تنها ام المؤمنین(س) شایسته مادری حضرت فاطمه(س) بوده است، خاطر نشان کرد: امامان معصوم نیز همواره به وجود چنین مادری افتخار کرده اند؛ چنانکه امام حسن و امام حسین(ع) در مقاطع مختلف تاریخی با افتخار خود را فرزند حضرت خدیجه دانسته اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه حضرت خدیجه نزد پیامبر اسلام گفت: پیامبر اکرم(ص) حضرت خدیجه را از برترین زنان بهشتی دانسته‌اند، وفاداری این بانوی آسمانی در راه رسیدن به اهداف والای همسر خویش، امروز پس از گذشت بیش از 1400 سال همواره تحسین بشریت و آزاد‌اندیشان جهان را به دنبال داشته است.

حجت الاسلام حاجی‌زاده در ادامه حضرت خدیجه را الگوی یک زن مسلمان دانست و افزود: نگاهی به جایگاه زنان در دوران عرب جاهلیت و توجه به فضائل اخلاقی و علمی حضرت خدیجه که جزو اشراف زادگان بوده است، نشان می دهد که حضرت خدیجه بنا بر آیات و روایات وارده مادر معنوی همه مؤمنین است.

عضو شورای استانی حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی با بیان این‌که حضرت خدیجه(س) همواره مایه آرامش پیامبر گرامی اسلام بوده است، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های تربیتی اسلام، توجه بانوان نسبت به اصول و آیین شوهرداری است، از این رو به جرأت می‌توان گفت؛ حضرت خدیجه در ترویج آیین شوهرداری اسلامی و رعایت حقوق همسر، نهایت تلاش را به عمل می‌آورد./935/ت302/س
ارسال نظرات