محصولات جدید فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی رونمایی شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی و معرفی محصولات جدید معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز در سالن همایشهای پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در این مراسم وظیفه نهادهای تبلیغی را جبران ضعف فکری و محتوایی مبلغ عنوان کرد و با بیان اینکه نشریات حوزوی باید منادی هنر دینی، نگاههای ارزشی و اسلامیسازی علوم انسانی باشد، حرکت نشریات حوزه ذیل سایر نشریات را مغایر با این هدف متعالی دانست.
حجتالاسلام احمد واعظی با بیان اینکه در تولید محتوای تبلیغی به مخاطب توجهی نشده است، خواستار ارتباط مستمر مبلغان با مخاطبان فعال شد و بر استفاده از ظرفیت مخاطبان در امر تبلیغ با ارسال بستههای فرهنگی مناسب در طول سال برای آنان تأکید کرد.
در ابتدای این مراسم، حجتالاسلام احمد زادهوش، معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی به تلاشهای انجام شده در راستای تولید محتوای علمی مبلغان اشاره کرد و انتشار نشریه منبر با هدف حمایت علمی و پشتیبانی محتوایی از خطبا، وعاظ و سخنرانهای مذهبی کشور را آن جمله برشمرد.
وی ابراز داشت: ذخیره و داشتههای علمی دفتر تبلیغات اسلامی پشتوانه نشریه منبر قرار گرفته و به عنوان نشریهای پرمحتوا و تأثیرگذار بخشی از نیازهای اطلاعاتی و علمی مبلغان را تأمین خواهد کرد.
در بخش دیگری از این مراسم، محمدحسین فکور، سردبیر نشریه منبر با اشاره به نیاز مبلغان اعزامی به مناطق مختلف به یک نشریه پرمحتوا در این عرصه، به ارائه گزارشی از مراحل انتشار نشریه منبر پرداخت.
گفتنی است، اداره چاپ و نشر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم فعالیت خود را از سال 88 آغاز کرده و تدوین و چاپ ره توشه مبلغان در سی جلد، تدوین چاپ کتب مهارتی و دانشافزایی و چاپ کتاب شعر ویژه کودکان و نوجوانان در پنج عنوان از جمله محصولات فرهنگی این اداره است.
همچنین نقد وهابیت در دو عنوان، شکوفایی احکام ویژه کودکان در دو عنوان، تهیه و چاپ طرحهای کمک آموزشی برای مبلغان ویژه کودکان، چاپ و توزیع کلیه نشریه معاونت فرهنگی و تبلیغی از دیگر فعالیتهای اداره چاپ و نشر دفتر تبلیغات اسلامی است. /920/پ202/ع