۱۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۱۰۹۸۷۸
امام جمعه موقت تبریز:

مردم دوستدار مدیرانی صادق و اخلاق مدار هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تبریز گفت: مدیریت اخلاقی همواره مورد تاکید آموزه های دین مبین اسلام و ائمه اطهار بوده است.
حجت‌الاسلام علي حاجي‌ زاده، امام جمعه موقت تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام علی حاجی‌ زاده، امام جمعه موقت تبریز، امروز در نشست اخلاقی جمعی از مدیران و مسؤولان دستگاه‌های اجرایی آذربایجان‌ شرقی اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصتی برای دستیابی به فضائل اخلاقی و دوری از رذائل برای تقرب به درگاه الهی است.

وی با تأکید بر این‌که مردم دوستدار مدیران و مسؤولانی صادق و اخلاق‌مدار هستند، گفت: مدیریت اخلاقی همواره مورد تاکید آموزه‌های دین مبین اسلام و ائمه اطهار بوده است، چنان‌که سفارشات مولای متقیان علی(ع) به مالک اشتر منشور اخلاقی مدیران نظام اسلامی است.

حجت الاسلام حاجی‌زاده با بیان این‌که تنها نماز، روزه و برخی احکام نیست، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی های اسلام در مقایسه با دیگر ادیان و مذاهب، تاکید بر اخلاق و حسن نیت است، مدیران خدمات شبانه روزی خود را نباید با منت گذاشتن و یا بدخلقی ضایع کنند.

امام جمعه موقت تبریز هنر پیامبر اکرم(ص) را خوش خلقی و توجه ویژه به اخلاق اسلامی دانست و افزود: چنان‌که در روایات مختلف و آیات قرآن کریم آمده، بسیاری از مردم تنها به واسطه خوش خلقی آن حضرت به دین مبین اسلام گرویدند.

حجت الاسلام حاجی ‌زاده همچنین با تاکید بر پرهیز از استفاده ابزاری از اخلاق اظهار داشت: توجه به اخلاق اسلامی نباید در زمان و مکان خاصی خلاصه شود، این فضیلت اگر به صورت ثابت مورد توجه نباشد، تبدیل به تزویر و ریا خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح سیره زندگی ائمه اطهار و اصحاب ایشان خاطرنشان کرد: نحوه برخورد مالک اشتر با فرد هتاک الگویی برای مدیران است، حال باید توجه داشت که مقام مالک نه بواسطه علی(ع) و به خاطر مجاهدت هایش بود، بلکه این جایگاه رفیع به واسطه اخلاق ممتاز وی حاصل شد.

امام جمعه موقت تبریز مراقب از گفتار، پرهیز از سوء ظن، مردم داری، دلسوزی، صداقت، برخورد عادلانه و توجه به آموزه های دینی را مهمترین عوامل موفقیت یک مدیر دانست و اظهار داشت: مزین شدن به اخلاق حسنه موجب تعالی روحی انسان و زندگی سراسر عشق و محبت خواهد شد./935/پ202/س
ارسال نظرات