۰۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۱۰۹۸۱۰
محقق حوزه علمیه قم:

حجاب با بسیاری از ارزش های اخلاقی درهم تنیده است

خبرگزاری رسا ـ محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: زن در جامعه اسلامی باید بداند که حجابش نشان دهنده زنده بودن فضایل الهی در جامعه است و کج رفتاری او در زمینه حجاب مقدمه بسیاری از گناهان دیگر برای خود او و دیگران است.
حجاب


حجت‌الاسلام حسین دیلمی، نویسنده و پژوهشگر حوزه علمیه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: حجاب یکی از واجبات مهم و مورد تاکید در دین اسلام و دارای آثار فراوان فردی و اجتماعی است.

وی اظهار داشت: امروز با تحقیق و تتبع در ریشه ناهنجاری های های اجتماهی می توانیم رد پای بی‌حجابی و بی عفتی را مشاهده کنیم.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: شایسته است رابطه مستقیم رشد فضایل اخلاقی در جامعه با حفظ حجاب و عفاف در جامعه در مقالات و کتاب های مفصل بررسی شود و آثار سوء بی عفتی و عدم توجه به ارزش های اخلاقی در سقوط جامعه تشریح شود.

این نویسنده کتاب های دینی با اشاره به اینکه زن با ایمان با حفظ حجاب خود موجب ارتقای ایمان سایر اعضای خانواده خواهد شد، بیان دشت: چشم چرانی از سوی مردان و جوانان، دین را سست و قلب را لرزان می کند.

مولف سالنامه غدیر بیان داشت: خانواده یکی از عوامل سهل انگاری یا تقویت حجاب در افراد است و این نهاد نقش تاثیرگذاری در چگونگی جهت‌گیری‌های رفتاری افراد دارد.

این محقق حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه همه نهادهای فرهنگی باید در راستای تقویت حجاب برتر بسیج شوند، گفت: آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه نقش تاثیر‌گذاری در تقویت آموزه‌های دینی در بین مردم دارند و باید با برنامه ریزی، دامنه ثبات ارزش های دینی را گسترش دهند.

وی با اشاره به روایتی مبنی بر اینکه انسان ها بر دین ملوک خود هستند، گفت: فضای سیاسی، اجتماعی و از همه مهم‌تر فرهنگی حاکم بر جامعه را نوع منش تصمیم گیران کلان جامعه مشخص می‌کنند که این نکته بیانگر نقش مهم مسؤولان است.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: مسؤولان باید با منش رفتاری خود عمل صالح را گسترش دهند و با پایداری بر ارزش های اسلامی، درس برای دیگران باشند.

وی با توجه به زندگی درس آموز حضرت زهرا(س) گفت: آنچه در کتب سیره نقل شده است همه حاکی از اوج کمال و عفت و پاکدامنی و روشن ضمیری حضرت فاطمه(س) است که این باید درسی برای دختران و زنان جامعه ما باشد.

این پژوهشگر حوزه علمیه قم گفت: با تتبع در تاریخ می توانیم اوج اهمیت معصومین (ع) را به فرهنگ حجاب و عفاف بینیم که در بحبوبه روز عاشورا، حضرت امام حسین(ع) در حالی که زخم بسیار برداشته است در مقابل حمله به حرم خود، ایستادگی می کند و با خواندن رجز، دشمن را از سمت خاندان خود دور می کند.

وی گفت: زن در جامعه اسلامی باید بداند که حجاب او نشان دهنده زنده بودن فضایل الهی در جامعه است و کج رفتاری او در زمینه حجاب مقدمه بسیاری از گناهان دیگر برای خود او و دیگران است.

حجت الاسلام دیلمی در پایان با تاکید بر حفظ حجاب و عفاف و اشاره به پیامدهای سوء بدحجابی در عرصه اجتماع گفت: زن با حجاب در پشت پرده و حفاظ حجاب، خود را از نامحرمان دور می دارد تا ارزش های او به تباهی نرود. /909/ت302/ع

ارسال نظرات