۰۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۱۰۹۵۶۹
آیت الله استادی:

بی توجهی به نیازهای دینی مردم از آسیب‌های تبلیغ است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان توصیه های مهمی به مبلغان از آنان خواست با توجه به نیازهای فرهنگی و اجتماعی مناطق تبلیغی مطالب خود را ارائه دهند و از هرگونه افراط و تفریط اجتناب کنند.
آيت الله استادي آيت الله استادي در گردهمايي بزرگ مبلغان در قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله رضا استادی، از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم روز چهارشنبه در گردهمایی بزرگ مبلغان که در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفای قم برگزار شد، تبلیغ دین و نشر معارف اهل بیت(ع) را از مهم‌ترین و اساسی ترین ماموریت های روحانیان و مبلغان حوزه‌های علمیه عنوان کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه مبلغان باید برای کسب رضایت الهی و نشر معارف اهل‌بیت وظیفه خود را انجام دهند و به چیزی جز این فکر نکنند، ابراز داشت: امروز گرایش به معنویات بسیار زیاد شده است و باید از این شرایط به نحو احسن استفاده کرد.

آیت الله استادی با بیان توصیه‌هایی به مبلغان ابراز داشت: تبلیغ افزون بر سخنرانی و نوشتن به عمل نیز نیاز دارد و مبلغان باید با عمل خود رسالت تبلیغی خود را انجام دهند.

وی اضافه کرد: اثر تبلیغ عملی بیشتر از تبلیغ گفتاری و سخنرانی کردن است و موجب می شود که مردم هم از آن الگو بگیرند، اگر خدایی ناکرده مبلغی به علمش عمل نکند، گفته های او در جامعه اثر نخواهد داشت.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم تاکید کرد: مبلغان و روحانیان باید در همه ایام به ویژه مناسبت های تبلیغی زی طلبگی را رعایت کنند و مراقب اعمال و رفتار خود باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه مبلغان در تبلیغ خود باید جامع‌نگر باشند و به همه مسائل شرعی، اخلاقی و سیاسی بپردازند، بیان داشت: اگر همه تبلیغ ما به بیان مباحث سیاسی بگذرد، این درست نیست و مبلغان نباید بدون اطلاع از مسائل موضوعات و مسائل شرعی را برای مردم بیان کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه افراط و تفریط در هیچ مساله ای جواب نمی دهد و باید اعتدال را مدنظر قرار داد، خطاب به مبلغان تاکید کرد: شما باید به این مساله بسیار توجه و از تندروی و بیان مسائلی که موجب اختلاف مردم منطقه و گریز آنان از مسجد می شود پرهیز کنند.

آیت الله استادی اضافه کرد: بیان حقایق به معنای تندروی کردن نیست، می شود در مسیر درست حرکت کرد و به مستمع اهانت نکرد، متاسفانه گاهی دیده می شود که این گونه نیست، اهانت به مستمع حق هیچ کس نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: بی احترامی به مستمع هیچ گونه وجهی ندارد و نباید با مردم با خطاب و عتاب سخن گفت.

امام جمعه موقت قم بیان داشت: در تمام مطالبی که بیان می کنید، اعم از مسائل سیاسی و اجتماعی همه باید توام با احترام، اخلاق و ادب باشد و مردم خودشان می دانند که باید چه کاری را انجام دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه امروز مسائل بسیاری مورد نیاز جامعه و مردم است، تاکید کرد: مبلغان باید به نیازهای مردم توجه داشته باشند و بررسی کنند و ببییند در آن منطقه چه نیازهایی وجود دارد و باید در همان راستا مطالب را دسته بندی و ارائه کرد.

وی بیان داشت: یکی از آسیب های منبرهای ما این است که بدون توجه به نیازهای تبلیغی و فرهنگی مناطق مختلف اقدام به سخنرانی می کنیم و این مساله باعث می شود که مطالبی که ارائه شده است چندان به درد مردم نخورد. /924/پ202/ع

ارسال نظرات