۰۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۱۰۹۵۳۶
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

طرح تذکر لسانی راه درمان انحراف‌های اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی بر تداوم اجرای طرح تذکر لسانی پس از ماه مبارک رمضان تأکید کرد.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌ الاسلام جواد حاجی ‌زاده، عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی، امروز در نشست شورای اداری اهر با اشاره به اجرای طرح تذکر لسانی در این شهرستان اظهار داشت: همزمان با 38 شهر از سراسر کشور، در سطح استان آذربایجان شرقی 2 شهر اهر و مرند نیز به دلیل عملکرد مثبت این ستاد و مشارکت و همکاری مردم برای اجرای تذکر لسانی امر به معروف و نهی از منکر انتخاب شده‌اند.

وی یکی از راه‌ های مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان را اجرای صحیح امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دانست و با تأکید بر جدی‌گرفتن این فریضه از سوی همگان خاطرنشان کرد: در هر جامعه‌ای که امر به معروف و نهی از منکر به نحو شایسته فرهنگ‌ سازی و عملیاتی شده قطعاً ناهنجاری‌‌ها، مشکلات و بزه‌های اجتماعی کمتر شده و این امر نشان از اهمیت و تأثیرگذاری این فریضه در اجرای احکام اسلامی و دینی است.

عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی بر تداوم اجرای طرح تذکر لسانی پس از ماه مبارک رمضان تاکید کرد و اظهار داشت: غفلت از فریضه امر به معروف و نهی از منکر، انحرافات جدی در جامعه ایجاد خواهد کرد، باید با راهکارهای مناسب و بهره‌گیری از کارشناسان این فریضه در جامعه تعمیم شود و همه ما باید در این زمینه احساس وظیفه کنیم.

وی از اجرای طرح سراسری تذکر لسانی از ابتدای ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: نقش خطیر مبلغان و روحانیان در ترویج شعائر اسلامی به ویژه فریضه امر به معروف و نهی از منکر در این ماه مبارک بر کسی پوشیده نیست، از این رو بایستی به دنبال راهکارهای هنری و فرهنگی در تقویت اعتقادات دینی آحاد جامعه باشیم.

امام جمعه اهر در بخش دیگری از سخنان خود خواستار مشارکت عموم مردم در احداث مصلای اهر شد و تصریح کرد: استقبال مردم ولایت‌مدار شهرستان اهر از آئین عبادی سیاسی نماز جمعه ضرورت تسریع در احداث این مکان بزرگ دینی و معنوی را نشان می دهد.

حجت الاسلام حاجیِ‌‌زاده با تاکید بر این‌که تریبون نماز جمعه به گروه یا احزاب خاصی تعلق ندارد، گفت: نماز جمعه محملی برای بازگویی توطئه های شوم دشمنان و بیان مشکلات و معضلات مختلف در نظام اسلامی است.

رییس شورای اقامه نماز شهرستان اهر در پایان از برگزاری یادواره یک هزار و 200 شهید منطقه ارسباران در سال‌ جاری در شهرستان اهر خبر داد./935/پ202/س
ارسال نظرات